عصر بازار

مدیرکل آموزش و پرورش تهران:

بازنشستگی ۴هزار معلم تا پایان سال

عصر اعتبار- مدیرکل آموزش و پرورش تهران اعلام کرد: در تهران با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و بیش از ۴ هزار نفر تا پایان سال مالی ۹۶ بازنشسته میَ‌شوند.

بازنشستگی ۴هزار معلم تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علیرضا کمرئی در رابطه با وضعیت نقل و انتقال معلمان، اظهارکرد: این مسئله امسال به استان‌ها واگذار شده و با توجه به حجم نیاز و مازاد و نیروهای مازاد این امر اجرایی می‌شود.

    مدیرکل آموزش و پرورش تهران ادامه داد: چنانچه استان مبدا و مقصد تمایل به این نقل و انتقال داشته باشند کار تحقق پیدا کرده و پس از مراحل اداری نقل و انتقال صورت می‌گیرد که امسال از اول خرداد ماه این مسئله شروع به کار کرده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در تهران با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: امسال بیش از 4 هزار نفر تا پایان سال مالی 96 بازنشسته میَ‌شوند که ورودی آموزش و پرورش کمتر از خروجی آن است.

    وی تصریح کرد: از گذشته این باور وجود داشته که نیروهای مازاد در شهر تهران وجود دارد حال آنکه به دلیل تغییر نظام آموزشی و شرایط موجود چنین مسئله‌ای وجود ندارد و چنانچه محدودیت‌های نیروی انسانی برطرف نشود تا 2 سال آینده قادر به تامین نیاز نیستیم.

    کمرئی با اشاره به اینکه معلمان در فرآیند نقل و انتقال در مناطق 14 تا 19 بیشترین جذب را دارند، اظهارکرد: اغلب افرادی که در این فرآیند شرکت می‌کنند خانم‌ها هستند و همین مسئله باعث شده توازن جنسیتی در نیروی انسانی وجود نداشته باشد و آمارها حاکی از 71 درصد خانم‌ها در حرفه معلمی است.

    وی تاکید کرد: در جنسیت برادران نیاز به جذب معلم داریم و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

    مدیرکل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه نحوه جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شدگان ماده 28 و جبران از طریق حق‌التدریس است، یادآور شد: باید تناسب بین ورودی و خروجی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی