عصر بازار

صدور ضمانت‌نامه معاملات و خرید دین برای تامین مالی تعاونی‌ها

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از آمادگی این صندوق برای صدور ضمانت نامه های معاملات و خرید دِین با هدف تامین مالی تعاونی‌ها خبر داد.

صدور ضمانت‌نامه معاملات و خرید دین برای تامین مالی تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی حسین نژاد در نشست اتحادیه های سراسری، تعاونی های بزرگ و فراستانی که شامگاه چهارشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در ابتدای دولت یازدهم میزان ضمانت نامه های صادر شده برای بخش تعاون 120 میلیارد تومان بود که این میزان در پایان دولت یازدهم به 700 میلیارد تومان رسید ضمن اینکه سقف صدور ضمانت نامه برای این بخش برای تسهیلات یک میلیون تومانی بود که در پایان دولت این میزان به 10 میلیون تومان افزایش یافت.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با بیان اینکه میزان ضمانت نامه های صادره در سال گذشته 388 میلیارد تومان بود به برنامه های آتی این صندوق برای حمایت از بخش تعاون اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر حمایت های اقتصادی از بخش تعاون در نظر داریم امتیازات مثبت نیز برای فعالیت های اجتماعی تعاونی ها در نظر بگیریم تا در بخش عمل به مسئولیت های اجتماعی انگیزه داشته باشند.

    وی با تاکید بر نگاه ویژه به اتحادیه ها و تعاونی ها در سال 96 از آمادگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای صدور ضمانت نامه های معاملات و خرید دِین با هدف تامین مالی تعاونی ها خبر داد.

    حسین نژاد همچنین ادامه داد: در زمینه اشتغال نیز صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون آمادگی دارد حمایت های لازم را از طرح های اشتغالزای وزارت کار از جمله طرح تکاپو داشته باشد ضمن اینکه صدور ضمانت نامه برای توسعه بخش اشتغال تا سقف 600 میلیارد تومان نیز هدفگذاری کرده ایم.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون همچنین از اجرای برنامه توسعه و ترویج مدل تامین مالی جمعی به عنوان یکی از روش های تامین مالی بخش تعاون خبر داد و گفت: امروز دنیا در جهت تامین مالی با مشارکت خود مردم حرکت می کند که ما نیز باید در این بخش گام برداریم.

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به رتبه بندی شرکت های تعاونی نیز گفت: این طرح از یک تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

    حسین نژاد همچنین گفت: حمایت از طرح های دانش بنیان و طرح های مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی