عصر بازار

تعهد ۲۶۰ میلیونی خیرین برای کمک به خانواده زندانیان

عصر اعتبار- خیرین و نیکوکاران برای کمک و حمایت از خانواده زندانیان، ۲۶۰ میلیون تومان تعهد کردند.

تعهد ۲۶۰ میلیونی خیرین برای کمک به خانواده زندانیان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در مراسم جشن حمایت از خانواده زندانیان که شب گذشته با حضور تعدادی از مسئولان قضایی از جمله رئیس سازمان زندان‌ها، دادستان کل کشور و معاون فرهنگی قوه قضاییه و تعدادی از خیرین برگزار شد، نیکوکاران مبلغ 260 میلیون تومان برای کمک و حمایت از خانواده زندانیان تعهد کردند.

    اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در این مراسم گفت: اعتقاد داریم زندانی اگر خطا کرده باید مجازات شود اما باید خانواده وی را از زندانی جدا کنیم. زمانی که فردی به زندان می‌رود مشکلاتی از جمله مشکلات معیشتی برای خانواده وی ایجاد می‌شود. سال گذشته کار شناسایی 10 هزار همسر زندانی که به‌علت زندانی شدن سرپرست خانواده، خواستار طلاق بودند انجام شد و از فروپاشی این خانواده‌ها با برگزاری کلاس‌های مشاوره جلوگیری شد.

    جهانگیر افزود: همچنین سال گذشته 2 هزار و 500 فرزند زندانی که در معرض اعتیاد بودند شناسایی شدند که با کمک نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد از سقوط آنها جلوگیری شد و همچنین بیش از 700 فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند تلاش شد که به مدارس بازگردند.

    وی ادامه داد: در سال گذشته با تخصیص 12 میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کردیم بخشی از مشکلات آنها حل شود و همچنین 825 خانواده زندانی که دارای مشکلات خاص مانند بیماری‌های خاص، فرار از منزل فرزندان و زندانی شدن هم‌زمان والدین بودند شناسایی شدند و به مشکلات آنها رسیدگی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی