عصر بازار

گسترش همکاری های اقتصادی ایران و اسلوونی

عصر اعتبار- در مذاکرات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و زدراوکو پاچیولشیک وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی برای توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های گوناگون توافق شد.

گسترش همکاری های اقتصادی ایران و اسلوونی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه برگزار شد، وزیر ارتباطات گفت: سفر موفقیت آمیز رئیس جمهوری اسلوونی به ایران، افتتاح سفارتخانه در تهران و آغاز کار سفیر به برنامه ریزی برای تشکیل کمیسیون مشترک همکاری ها منجر شده است و شاید تابستان نخستین نشست آن را برگزار کنیم.
    واعظی همچنین با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین دو کشور در حوزه ارتباطات گفت که این سند می تواند همکاری های ایران و اسلوونی را در زمینه «آی سی تی» دگرگون کند، زیرا فرصت همکاری در این بخش زیاد است.
    وی با اشاره به رایزنی دو کشور و همچنین پیش بینی و برنامه ریزی برای همکاری در زمینه های ارتباطات و نیرو، تاکید کرد: مصمم هستیم توافق های بین ایران و اسلوونی را اجرا کنیم.
    پاچیولشیک وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی نیز در این دیدار ضمن شادباش انتخاب مجدد حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: سال 2016 ارزش مبادلات بین دو کشور 40 درصد افزایش یافت، البته توان اقتصادی ایران بسیار بالا است که می توانیم باز هم همکاری ها را در این عرصه افزایش دهیم.
    وی در ادامه نیز با نوید بخش خواندن گشایش سفارت اسلوونی در ایران برای افزایش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی، گام بعدی را ایجاد راهکار فاینانس به عاملیت گرونسکا بانک از طرف این کشور اعلام کرد.
    پاچیولشیک همچنین بر اهمیت ترانزیت برق از طریق اتحادیه اروپا و ترکیه، مزیت های بندرگاه کوپر به عنوان کوتاه ترین مسیر تجاری به شرق و مرکز اروپا برای ایران، همکاری های فناورانه و حمل و نقل به عنوان زمینه های پردستاورد در توسعه روابط دو کشور اشاره کرد.
    وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه که برای شرکت در برنامه های همایش اقتصادی سن پترزبورگ در این شهر حضور دارد، دیروز نیز با خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت این اتحادیه، ابعاد مختلف موافقت نامه همکاری مشارکت اقتصادی را که قرار است منعقد شود، بررسی کرد.
    نشست بین المللی سه روزه سن پترزبورگ با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسعود زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت، محمد خدادی مدیرعامل ایرنا و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه گشایش یافت.
    دیدار و مذاکره با مقام ها و رئیسان هیات های کشورهای مختلف و طرح دیدگاههای جمهوری اسلامی در باره محورهای مطرح در نشست سن پترزبورگ از دیگر برنامه های کاری مقام های جمهوری اسلامی در این اجلاس است.
    در نشست اصلی، اجلاس تخصصی و همچنین دهها پانل و کارگروه سن پترزبورگ، بیش 12 هزار نفر از جمله مقام های ارشد کنونی و پیشین کشورها، سازمان های بین المللی و شخصیت های مختلف شرکت خواهند کرد.
    بررسی مسائل مهم و چالش های بین المللی از جمله اقتصادی و اجتماعی، اوضاع خاورمیانه، بحران های منطقه ای، آینده جهان و روابط بین کشورها از محورهای این نشست ها است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در آن حضور دارد.
    در همایش سال گذشته که با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حدود 12 هزار نفر از 130 کشور جهان شرکت کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو