عصر بازار

یادداشت تفاهم همکاری تجاری بین ایران و ارمنستان امضا شد

عصر اعتبار- رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با امضای یادداشت تفاهمی بر گسترش مناسبات تجاری با ارمنستان تاکید کرد.

یادداشت تفاهم همکاری تجاری بین ایران و ارمنستان امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مجتبی خسروتاج ، در ملاقات با مدیرعامل صندوق توسعه ملی ارمنستان، ضمن امضای یادداشت تفاهم توسعه همکاری های دوجانبه بر لزوم توجه بیشتر به ظرفیت های تجاری دوکشور تاکید کرد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، این یادداشت تفاهم را زمینه ساز شناسایی بسترهایی دانست که منجر به توسعه روابط بازرگانی دو کشور و همینطور همکاری های اقتصادی دوجانبه می شود.

    وی خاطرنشان کرد هدف از این یادداشت تفاهم، اطلاع رسانی مناسب به بازرگانان و نیز فعالین اقتصادی دو کشور برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود است.  وی افزود این یادداشت تفاهم در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری زمینه را برای اطلاع رسانی هدفمند به بنگاههای اقتصادی فراهم می آورد تا طرفین بتوانند از فرصت های بازرگانی در هر دو کشور مطلع شوند. در همین راستا در این تفاهم نامه اعزام هیات های مختلف تجاری پیش بینی شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد در شهریور ماه سال جاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایروان ارمنستان برگزار خواهد شد. همچنین چندین نشست هم افزایی بین تجار و بازرگانان دو طرف در آینده ای نزدیک ترتیب داده شود.

    خسروتاج مداخله مثبت هر دو سازمان دولتی را موجب رفع سریع موانع دانسته و افزود دو سازمان توافق کرده اند به ویژه در حوزه خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه توسط متخصصین ایرانی، به ارتقاء تبادل تجاری سرعت ببخشند.

    ریس سازمان توسعه تجارت در خصوص مراودات بانکی گفت: اگرچه اکنون بانک ملت در ایروان فعالیت دارد اما با توجه به گسترش فعالیت های تجاری به خصوص پس از لغو روادید دوجانبه، حضور پررنگ تر بانک های ایرانی در ایروان ضروری به نظر می رسد.

    لازم به ذکر است، سال گذشته مبادلات تجاری بین دو کشور رقمی معادل 200 میلیون دلار بوده است که از این میان سهم جمهوری اسلامی ایران بیش از 180 میلیون دلار صادرات به ارمنستان و کمتر از 20میلون دلار واردات از این کشور بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی