عصر بازار

بانک جهانی:

اقتصاد جهان امسال ۲.۷ درصد رشد می‌کند

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش بینی قبلی ۲.۷ درصدی اش از میزان رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی را حفظ و نسبت به افزایش تولید و تجارت، بهبود اعتماد بازار و ترمیم قیمت کالاها ابراز امیدواری کرد.

اقتصاد جهان امسال ۲.۷ درصد رشد می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی قبلی 2.7 درصدی اش از میزان رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی را حفظ کرده و نسبت به افزایش تولید و تجارت، بهبود اعتماد بازار و ترمیم قیمت کالاها ابراز امیدواری کرده است.

    گزارش جدید بانک جهانی که تحت عنوان چشم اندازهای اقتصادی جهانی منتشر شده، اولین گزارش ماه ژوئن این سازمان در طی چند سال اخیر است که در آن میزان پیش بینی این بانک از رشد اقتصاد جهانی نسبت به رقم برآورد شده در گزارش ماه ژانویه کاهش نیافته است.

    بانک جهانی در حالی رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی را 2.7 درصد پیش بینی کرده که برآورد این بانک از رشد سال گذشته 2.4 درصد بوده است. این رقم یک دهم درصد نسبت به برآورد ماه ژانویه از رشد اقتصادی سال 2016 بیشتر است.

    بانک جهانی در این گزارش گفته، اقتصادهای پیشرفته به خصوص ژاپن و اروپا در حال نشان دادن نشانه هایی از بهبود وضعیت هستند، در حالی که 7 اقتصاد بزرگ نوظهور جهان یعنی چین، برزیل، مکزیک، هند، اندونزی، ترکیه و روسیه بار دیگر در حال کمک به رشد اقتصاد جهانی هستند.

    جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی گفت: «با توجه به روند ترمیم شکننده اما واقعی ای که اکنون در جریان است، کشورها باید از موقعیت به وجود آمده برای انجام اصلاحات نهادین و بازاری که بتواند به جذب سرمایه گذاری خصوصی و تداوم رشد در بلند مدت کمک کند، استفاده نمایند.»

    بانک جهانی در این گزارش، پیش بینی خود از رشد اقتصادی اروپا را 0.2 درصد نسبت به گزارش قبلی افزایش داده و به 1.7 درصد رسانده است. بانک جهانی همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا را نیز 0.1 درصد افزایش داده و به 2.1 درصد رسانده است. پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصادی چین بدون تغییر در رقم 6.5 درصد باقی مانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی