عصر بازار

رییس بنیاد مسکن تشریح کرد:

۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض طرح مسکن اجتماعی

عصر اعتبار- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ادامه مکاتبات بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع مالی اجرای طرح مسکن اجتماعی گفت: در این طرح ۱۶۰ میلیارد تومان وام بلاعوض از سوی سازمان برنامه تامین می‌شود.

۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض طرح مسکن اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل  از ایلنا، علیرضا تابش  درباره محل تامین منابع طرح مسکن اجتماعی اظهار داشت: در مصوبه طرح مسکن مهر که اواخر سال گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید، موضوعی  که درباره محل تامین منابع این طرح به امضای آقای آخوندی (وزیر راه و شهرسازی)و آقای سیف (رییس بانک مرکزی) رسیده این است که تسهیلات اعتباری اجرای مسکن اجتماعی به مبلغ 2 هزار و 400 میلیارد تومان را تامین کنند.    

    وی ادامه داد: برای تامین مانع تسهیلات بلاعوض نامه ای به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم. منابع لازم برای ارائه تسهیلات بلاعوض در طرح مسکن اجتماعی 160 میلیارد تومان است.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این تسهیلات طبق برنامه ریزی ها تامین خواهد شد و در اختیار مردم گذاشته می شود.

    وی درباره احتمال  اینکه بخشی از اعتبارات از محل برگشت اقساط مسکن مهر باشد، اظهار بی اطلاعی کرد.

    تابش همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی برای شناسایی قشری که طرح مسکن اجتماعی شامل آنها خواهد شد، انجام شده اظهار داشت: در مصوبه مسکن اجتماعی مکانیزم هایی برای شناسایی افرادی که مشمول طرح مسکن اجتماعی می شوند، مشخص شده است.از طریق نهادهای تحت پوششی مانند کمیته امداد، بهزیستی و وزارت رفاه اجتماعی این افراد شناسایی و بلافاصله مراحل  تشکیل پرنده انجام می شود و افراد به بنیاد مسکن معرفی خواهند شد. 

    این مقام مسئول افزود: گام اول این است که منابع مالی مسکن اجتماعی را در اختیار بگیریم و در مرحله بعدی اعلام عمومی انجام دهیم. مراحل اجرایی گام اول شروع شده است و تامین کنندگان مالی طرح مسکن اجتماعی در گام اول، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو