عصر بازار

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران اعلام کرد:

یکسان سازی نرخ مستلزم به کار بستن تمهیدات غیردستوری

عصر اعتبار-رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با تاکید بر ضرورت واقعی سازی نرخ ارز، اعلام دوباره یکسان سازی نرخ تا پایان سال را مستلزم به کار بستن تمهیدات غیردستوری دانست.

یکسان سازی نرخ مستلزم به کار بستن تمهیدات غیردستوری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان, سیدرضی حاجی آقامیری  با اشاره به اعلام دوباره تک نرخی کردن ارز از سوی رئیس کل بانک مرکزی تا پایان سال جاری گفت: اعلام تاریخ مشخص برای واقعی کردن نرخ ارز، امکان پذیر نیست؛ همانطور که ظرف سالهای گذشته، همواره اعلام بازه زمانی مشخص برای نرخ ارز را شاهد بودیم اما در عمل، هیچگاه تحقق پیدا نکرد.

    رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران افزود: البته اینکه دولتمردان به صورت مرتب صحبت از یکسان سازی نرخ ارز می کنند، خوب است و میتوان امیدوار بود که حداقل نسبت به آن برنامه دارند، اما باید ساز و کار آن مشخص شده و به صورت غیردستوری و با مکانیزم های بازار محقق شود.

    وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای توسعه صادرات هم، واقعی کردن نرخ ارز است؛ چراکه بدون واقعی کردن نرخ ارز نمی‌توان در بازارهای جهانی با رقبا درزمینه‌های مختلف رقابت کرد.

    به گفته رضی میری، نرخ ارز باید هماهنگ با دیگر تکه‌های پازل اقتصاد تعیین شود نه با دخالت یک عامل مصنوعی از سوی دولت یا هر دستگاه دیگری اعلام گردد؛ بنابراین باید به این نکته هم توجه داشت که یکسان سازی واقعی نرخ ارز، تنها با تدبیر و به کار بستن راهکارهای اقتصادی و نه دستوری امکان پذیر است.

    وی اظهار کرد: در حال حاضر هنوز با موانع بانکی روبرو هستیم و طبیعتا تا زمانی که بانک‌ها با ما تعامل نکنند همواره مشکل خواهیم داشت.

    نفع یکسان‌سازی نرخ ارز جهت‌گیری  کردند و همین نشان می‌دهد که می‌توان به آینده امیدوار بود. به‌طور حتم واقعی کردن نرخ ارز به عوامل مختلفی بستگی دارد که هنوز سازوکار آن مشخص نیست. این انتظار وجود دارد که به‌محض آماده شدن سازوکارها نرخ ارز واقعی شود اما به نظر من، این هدف به‌زودی محقق نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو