عصر بازار

معاون نظام پزشکی اعلام کرد؛

ثابت ماندن مالیات پزشکان با درآمد سالانه کمتر از ۱۵۶ میلیون تومان

عصر اعتبار- معاون نظارتی و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: براساس تفاهم نامه جدیدی که با سازمان امور مالیاتی انجام منعقد خواهد شد،‌ رشد مالیات پزشکان با درآمد کمتر از ۱۵۶ میلیون تومان در سال، مانند سال گذشته و تفاوتی نمی کند.

ثابت ماندن مالیات پزشکان با درآمد سالانه کمتر از ۱۵۶ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, محمد جهانگیری افزود: درباره مالیات پزشکان، حدود دو ماه است که با سازمان امور مالیاتی کشور جلسات متعددی برگزار شده است تا دغدغه ای پزشکان در این خصوص ، حل شود.
    وی اظهار کرد: قانون جدید مالیاتی با قانون گذشته متفاوت شده است ؛ اما دستورالعمل جدیدی برای همکارانی که زیر 156 میلیون تومان در سال درآمد دارند، نوشته شده است.
    جهانگیری ادامه داد: بخشی از جامعه پزشکان کشور از جمله پزشکان عمومی ، ماماها و پزشکان متخصص در برخی از صنوف از این قانون بهره مند خواهند شد.
    وی خاطرنشان کرد: ولی کسانی که بالای 156 میلیون تومان در سال درآمد دارند حتما باید اظهار نامه خودشان را براساس درآمد و هزینه ها اعلام کنند تا ضرایب مالیاتی براساس آن محاسبه شود.
    وی ، زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای افراد حقیقی دارای مطب را تا 31 خردادماه جاری بیان کرد که از طریق الکترونیکی این اظهار نامه ، پر می شود.
    جهانگیری اضافه کرد: در قانون جدید مالیاتی ، بحث تجمیع دفاتر و کارهایی که در یک حوزه خدمتی است نیز موردنظر است و پیش از این به گونه ای بود که اگر یک پزشک در دو منطقه در شهر، مطب داشت دو دفتر مالیاتی در دو شعبه نیز به او اختصاص داشت اما اکنون پرونده پزشک دارای شرایط یاد شده می تواند در یک شعبه تجمیع شود؛ در غیر اینصورت خود سازمان امور مالیاتی این را تجمیع انجام خواهد داد.
    معاون نظارتی و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، خاطرنشان کرد: باید پزشکان در هر شعبه ای که راحت هستند این تجمیع را انجام دهند تا پرونده واحد مالیاتی داشته باشند و به همین منظور رایزنی های لازم برای رفع مشکلات مالیاتی پزشکان را انجام داده ایم و امیدواریم این موضوع با کمترین تنش به سرانجام برسد.
    وی ادامه داد: دومین بحث موردنظر ما این است که پزشکان، مبانی شفاف در محاسباتشان داشته باشند تا به چالش برخورد نکنند و این را هم بدانند که حتما قانون جدید مالیاتی را مطالعه کنند چون این قانون شامل همه صنوف است.

    ** فرار مالیاتی در پزشکان داریم
    جهانگیری در پاسخ به این سوال که موضوعاتی مبنی بر فرار مالیاتی در میان پزشکان مطرح شده است هم چنین گفت: جامعه پزشکی، جزو یکی از خوش حساب ترین صنوف در پرداخت مالیات در کشور به شمار می آیند.
    وی خاطرنشان کرد: به همین منظور از دولت درخواست داریم براساس دستاوردهایی که در حوزه مالیاتی وجود دارد، برای توسعه خدمات در حوزه سلامت، مشوق های مالیاتی در نظر گرفته شود.
    جهانگیری اضافه کرد: باید بازخورد دادن مالیات در جامعه پزشکی وجود داشته باشد تا پزشکان بدانند اگر مالیاتی پرداخت می کنند بالاخره تسهیلاتی را هم خواهند داشت.
    وی همچنین خاطرنشان کرد که فرار مالیاتی در جامعه پزشکی نداریم؛ چرا که بالای 95 درصد پزشکان مشمول، مالیات خودشان را پرداخت می کنند.
    معاون نظام پزشکی ادامه داد:همه پزشکان، دارای پرونده مالیاتی هستند و مورد رسیدگی قرار می گیرند؛ بنابراین این موضوع نشان می دهد که فرار مالیاتی وجود ندارد چون شفاف است.
    وی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر ، اکثر مردم ، بیمه هستند و دفترچه بیمه دارند و موضوع پرداخت آنها از طریق بیمه مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ پس آن چیزی که با نام فرار مالیاتی در جامعه مطرح است، صحیح نیست.
    جهانگیری ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به اقدامات سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت مبنی بر شفاف سازی درآمدها، اکنون تمامی درآمدهای پزشکان ثبت می شود و آن چیزی تحت عنوان فرار مالیاتی می گویند برای این قشر ، شایعه است.
    وی اظهارکرد: جایی فرار مالیات داریم که درآمدها ثبت نشود و اقدامات، مشخص نباشد و این بحث هایی نادرستی است چون جامعه پزشکی در همه حال پیشرو بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو