عصر بازار

خبر خوش برای ۴۹ میلیون ایرانی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه تاکنون ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت وصول شده، افزود: پیش بینی شده، علاوه بر رقم کنونی، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان که به دلیل عدم تشکیل مجامع برخی شرکت ها پرداخت نشده، به سود سهام اضافه شود.

خبر خوش برای ۴۹ میلیون ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، محمد حسینی گفت: یکی از مشکلات مهم برای آزادسازی سهام عدالت این است که سهامی که هم اکنون در اختیار مردم بوده شفاف نیست که به کدام یک از 60 شرکت تعلق دارد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به خانه ملت اظهار داشت: براساس آخرین برآوردها سهم هر یک از 49 میلیون و 200 نفری که در پُرتفوی سهام عدالت قرار دارند، از سهام 60 شرکت که متعلق به سهام عدالت بوده، یک میلیون تومان است.

    وی افزود: براساس ماده 34 قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به دو دهک 50 درصد تخفیف داده شده و مابقی افراد با تقسیط 10 ساله باید ثمن آن را پرداخت می‌کردند.

    حسینی ادامه داد: در قانون برنامه پنجم توسعه، طی مصوبه‌ای ذکر شده که از محل سود سهام به مدت 10 سال ثمن سهام پرداخت شود و پس از 10 سال یعنی انتهای سال 95 میزان سودی که نصیب هر فرد شود، حدود 540 هزار تومان باشد که مابقی بهای سهام را افراد باید ظرف مدت ٦ ماه پرداخت کنند.

    وی با اشاره به یکی از مشکلات کنونی در سهام عدالت یادآور شد: در حال حاضر، اختلاف یک میلیون و 800 هزار نفری بین میزان افرادی که در شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان هستند با شرکت های سرمایه‌گذار استانی و سهامداران وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

    حسینی با بیان اینکه رقمی که تا به امروز از سود سهام عدالت وصول شده 29 هزار و 200 میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی شده که علاوه بر رقم کنونی رقمی حدود 15 هزار میلیارد تومان که به دلیل عدم تشکیل مجامع برخی شرکت ها و نهایی نشدن رقم سهام این شرکت ها در بورس پرداخت نشده به سود سهام افزوده شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شورای اصل 44 به سازمان خصوصی‌سازی تکلیف کرده که وضعیت موجود ادامه یابد و واکاوی درباره عدم اجرای قانون در گذشته صورت نگیرد، تصریح کرد: تاکنون زمانی برای آزادسازی سهام عدالت اعلام نشده؛ لذا مقرر شده معاون وزیر اقتصاد در جلسات آینده کمیسیون بودجه مجلس حضور یابد و گزارشی مکتوب به کمیسیون ارائه دهد تا کمیسیون جمع بندی نهایی را به مردم بدهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی