عصر بازار

کارشناس بانکی اعلام کرد:

نقل و انتقالات ارزی به صرافی‌ها بازمی‌گردد

عصر اعتبار- کارشناس بانکی گفت: به علت مشکلات نقل و انتقالات ارزی ایران با بانک‌های اروپایی، ترکیه‌ای و اماراتی نقل و انتقالات ارزی دوباره به صرافی‌ها منتقل خواهد شد.

نقل و انتقالات ارزی به صرافی‌ها بازمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، سید بهاء الدین حسینی هاشمی با اشاره به ارتباطات بانکی ایران و بانک‌های خارجی تا مدتی پیش، اظهارداشت: هالک بانک، دو بانک در چین و یک بانک در امارات بخش عمده نقل و انتقالات ارزی با ایران را انجام می‌دادند.

    وی افزود: هالک بانک با دیگر کشورها از جمله آمریکا هم ارتباط دارد، اخیرا توسط این کشور تحت فشار قرار گرفته است و مبادلات ارزی با این بانک متوقف شده است، البته بانک مرکزی ایران در حال رایزنی با بانک‌های ترکیه‌ای است تا این مشکل حل شود.

    این کارشناس بانکی تصریح کرد: علاوه بر هالک بانک و دو بانک در چین و یک بانک دیگر در امارات هم بود که نقل و انتقال پول و تسویه حساب‌ها از طریق آنها انجام می‌شد که یکی از این بانک‌ها هالک ترکیه بود.

    وی با بیان اینکه مشکل به وجود آمده با بانک‌های چینی مشکل خاصی نیست، گفت: ایران صادر کننده مواد پتروشیمی است و طرف چینی از طرف ایرانی اسناد مربوطه و امکان بررسی صحت اسناد را می‌خواهد که این خواسته قانونی است و قطعا به زودی اجرایی خواهد شد.

    حسینی هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات به وجود آمده برای ارتباط با بانک ترکیه‌ای و اماراتی، نقل و انتقالات ارزی چگونه قابل انجام است، اظهارداشت: در این مدت هم اکثر بانک‌های اروپایی با ایران مبادلات مالی انجام نمی‌دادند و بیشتر مبادلات با بانک‌ها آسیایی بود.

    این کارشناس بانکی ادامه داد با بیان اینکه با شرایطی که پیش آمده مجددا عملیات نقل و انتقالات ارزی از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در واقع فعالیت ارزی که تا حدودی توسط بانک‌ها انجام می‌شد، به صرافی‌های آزاد و صرافی‌های بانک‌ها منتقل خواهد شد.

    بر اساس این گزارش انتقال ارز از طریق صرافی‌ها هزینه مبادلات تجاری را افزایش می‌داد و به گفته اعضای اتاق بازرگانی ایران در پسابرجام هزینه نقل و انتقال پول به شکل قابل مالاحظه‌‌ای کاهش یافت.

    با شرایط موجود بار دیگر هزینه نقل و انتقال پول بار دیگر افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو