عصر بازار

ربیعی:

سهم شرکای اجتماعی کار در هیات امنای تامین اجتماعی افزایش می یابد

عصر اعتبار- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش سهم شرکای اجتماعی کار در هیات امنای تامین اجتماعی خبر داد.

سهم شرکای اجتماعی کار در هیات امنای تامین اجتماعی افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  ایرنا، علی ربیعی شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست دیدار با تشکل ها و نمایندگان سازمان های مردم نهاد که در مجموعه تلاش برگزار شد در جمع خبرنگاران،افزود: سهم نمایندگان تشکل ها در صندوق ها شایسته نبود و همواره در صدد بودم که ترکیب فعلی را تغییر دهم.
    وی با اشاره به هیات امنای صندوق های بازنشستگی گفت: سهم کنونی تشکل های کارفرمایی و کارگری به سه نفر کارگری و سه نفر کارفرمایی تغییر می یابد.سهم دولت در شورای عالی تامین اجتماعی شش نفر است. به واقع سهم تشکل ها برابر با سهم دولت می شود.
    یادآور می شود، هم اکنون اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی 9 نفر است که هفت نفر را نمایندگان دولت، یکی نفر نماینده کارفرمایان و یک نفر از نماینده کارگران تشکیل می دهد.
    ربیعی همچنین بیان کرد: این رویه در دیگر صندوق ها از جمله صندوق روستاییان و عشایر تغییر می یابد و سهم نمایندگان آنان در صندوق بازنشستگی روستاییان و عشایر بیشتر می شود.
    ربیعی همچنین از افزایش سهم سازمان های مردم نهاد در معاونت های بهزیستی خبر داد و گفت: سمن های مهم که فعالیت مطلوبی در حوزه های آسیب های اجتماعی نظیرسالمندی، کودکان کار،زنان آسیب دیده و یا اعتیاد دارند، در سیاست گذاری و برنامه ریزی ها می توانند مشارکت کنند و حق رای خواهند داشت. این مساله نیاز به قانون ندارد می تواند با آیین نامه داخلی یا مصوبه دولت هم تحقق یابد.
    ربیعی گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در چنین حرکتی پیشگام خواهد بود و امیدواریم که این رویه در دولت دوازدهم افزایش یابد.
    وزیر کار در خصوص ترکیب شورای عالی کار گفت: ترکیب شورای عالی کار به طور دقیق سه جانبه گرایی است و از هر سه شریک اجتماعی سه نفر در این شورا حضور دارند.
    ربیعی گفت: با اینکه یک نفر به سهم دولت در این سال ها اضافه شده بود اما من هیچگاه رای ندادم در حالیکه همواره رای من به کارگران نزدیکتر هم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو