عصر بازار

رویدادهای جهانی سبب شد؛

سکه نقدی و آتی در مسیر رشد

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۷ هزار و ۸۴۹ قرارداد رسید.

سکه نقدی و آتی در مسیر رشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  بورس کالای ایران، در همین حال ارزش معاملات نیز به یک هزار و 75 میلیارد ریال رسید.

    این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به اوایل هفته روند افزایشی داشت و یک میلیون و 206 هزار تومان معامله شد.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار به 115 هزار تومان نزدیک و نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 636 و 361 هزار تومان فروخته شدند.

    در همین حال هر اونس طلا نیز برای معاملات در بازارهای جهانی در آستانه 1290 دلار داد و ستد شد. طلا در ابتدای هفته تحت تاثیر ریسک گریزی بازارها واتفاقات بازارهای جهان، روند صعودی خود را ادامه داد. این درحالی است که نشست آینده فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره و انتظار از افزایش کم نرخ بهره در قیمت طلا تاثیر دارد.

    در همین حال انتشار امارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا موجب کاهش ارزش دلار در برابر یورو و ین شده و گمانه زنی ها نسبت به میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را کاهش داده است.

    با این حال در معاملات سکه آتی در روز گذشته، هر پنج سر رسید در بورس کالای ایران روندی مثبتی داشتند. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال 96 با 0.28 درصد رشد با رقم یک میلیون و 228 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

    همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با 0.42 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 268 هزار تومان داد و ستد شد.

    در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار 308 تومان خریداری شد که نسبت به ابتدای هفته 0.41 درصد رشد داشته است.

    از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با 0.36 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 348 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به ابتدای هفته با افزایش 0.39 درصدی با رقم یک میلیون و 386 تومان خریداری شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو