عصر بازار

سند کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و مالزی امضا شد.

عصر اعتبار- نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و مالزی امروز با حضور محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- و مصطفی محمد -وزیر صنایع و تجارت خارجی مالزی- در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

سند کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و مالزی امضا شد.
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، واعظی در این نشست با اشاره به همکاری‌های مشترک بین دو کشور اظهار کرد: هیات مالزی از روز دوشنبه به ایران آمد و ما از روز گذشته کار خود را شروع کردیم و به توافقات خوبی رسیدیم.

    وی ادامه داد: با وزیر صنایع و تجارت خارجی مالزی که مسئولیت کمیسیون مشترک را بر عهده دارد، مذاکرات سازنده‌ای داشتیم. ایشان از کارخانه داروسازی ضدسرطان در ایران بازدید داشت، ‌ که شراکتی با 70درصد سهام ایرانی و 30 درصد مالزیایی است و چهار ماه آینده محصولاتش تولید می‌شود. همچینن در زمینه همکاری برای تولید غذای حلال توافقات خوبی انجام شده است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شرکت‌های نفتی مالزی بیان کرد: شرکت‌های نفتی مالزی، پتروناس و گروه البخاری دو میدان نفتی را مطالعه و برای یادداشت همکاری اقدام می‌کنند که از همکاری‌های خوب بین ایران و مالزی است. همچنین در خصوص همکاری‌های تجاری صحبت  کردیم.

    واعظی با اشاره به سفر سال گذشته حسن روحانی به مالزی اظهار کرد: از زمان سفر رئیس جمهور ایران به مالزی روابط تجاری ما گسترش یافته و 40 درصد رشد داشته است. در حال حاضر حجم روابط ما به 700 میلیون دلار رسیده است که البته کافی نیست و باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم که چند برابر شود.

    وی با بیان اینکه روسای بانک مرکزی دو کشور ایران و مالزی به توافقات خوبی رسیدند، گفت: با امضای این سند می‌توانیم روابط بانکی را نیز افزایش دهیم. در خصوص روغن پالم نیز توافق کردیم، همچنین در حوزه‌های حمل و نقل، گردشگری، ICT  نیز زمینه خوبی برای همکاری وجود دارد و امیدواریم در آینده روابط دو کشور در همه زمینه‌ها افزایش یابد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وقفه 10 ساله بین فعالیت‌های ایران و مالزی بیان کرد: آخرین کمیسیون مشترک بین دو کشور 10 سال پیش انجام شده بود اما با اقداماتی که در سال‌های گذشته صورت گرفت و سفر رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه دو کشور، امروز شاهد امضای سند همکاری بودیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو