عصر بازار

افزایش کارگزاری‌ها تا پایان سال ۹۶

احتساب دوره سربازی به عنوان سابقه با پرداخت حق بیمه

عصر اعتبار- مدیر کل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی گفت: با پرداخت دو سال حق بیمه دوره سربازی مشمولین به‌عنوان سابقه کار برای افراد محسوب می‌شود.

احتساب دوره سربازی به عنوان سابقه با پرداخت حق بیمه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، منصور آتشی در خصوص احتساب دوره سربازی به عنوان سابقه کار گفت: براساس قانون مصوب شده در مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی هیئت وزیران مدت خدمت نظام‌وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه کلیه مشمولین قانون تأمین اجتماعی با پرداخت حق بیمه دوره سربازی، به‌عنوان سابقه کار محسوب می‌شود.
    وی افزود: مشمولین قانون تأمین اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی از جمله بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن دو سال سابقه بیمه و همچنین پرداخت حق بیمه متعلقه وفق ضوابط مقرر در ماده 3 آیین‌نامه اجرایی به نسبت کسر 7 درصد از 30 درصد حق بیمه شده و کسر 23 درصد از 30 درصد سهم دولت امکان‌پذیر می‌شود.

    مدیر کل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: متقاضیان موصوف در صورت تمایل به احتساب سوابق مذکور می‌توانند جهت انجام فرایند مربوطه به آخرین شعب محل پرداخت حق بیمه مراجعه کرده و پس از ارائه درخواست و احراز شرایط مقرر زمینه اقدام لازم در احتساب دوره سربازی به عنوان سابقه کار از سوی شعب فراهم گردد.

    وی عنوان کرد: در صورت عدم توانایی بیمه‌شده در پرداخت حق بیمه به‌صورت یکجا امکان تقسیط آن تا حداکثر 12 قسط وجود دارد.

    آتشی در خصوص کمبود کارگزاری تأمین اجتماعی یادآور شد: در حال حاضر 200 کارگزاری در سراسر کشور در محدوده جغرافیایی 133 اداره کل تأمین اجتماعی استان‌ها مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم این تعداد با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان سال 96 به 300 کارگزاری افزایش یابد.

    وی در پایان گفت: سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات غیرحضوری (اینترنتی) را به‌عنوان رویکرد اصلی کار خود قرار داده است و در نظر دارد در صورت توجیه اقتصادی و اجتماعی این اقدام را با تأسیس کارگزاری عملی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی