عصر بازار

مشاور آموزشی معاون اداری ـ مالی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد

ثبت نام «رایگان» بازنشستگان و فرزندانشان در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای

عصر اعتبار- مشاور آموزشی معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان ثبت نام بازنشستگان کشوری و فرزندان آنها در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: شرکت در این دوره‌ها در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان خواهد بود.

ثبت نام «رایگان» بازنشستگان و فرزندانشان در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نوابخش در تشریح جزئیات این طرح اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای دارد که بر اساس آن امکان ثبت نام و حضور بازنشستگان کشوری و فرزندان آنها در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای فراهم شده است.


    وی افزود: ظرفیت خوبی به این امر اختصاص داده شده است. به استان‌ها اعلام کردیم در صورتی که بازنشستگان تمایلی برای مهارت آموزی داشته باشند از آنها ثبت نام کنند. این دوره‌ها رایگان هستند و تنها هزینه جزئی بابت آزمون و صدور گواهینامه اخذ می‌شود.

    مشاور آموزشی معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امروزه بسیاری از کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند نیازمند آموزش مهارت‌هایی هستند و امیدواریم نتایج و ثمرات این طرح عاید فرزندان بازنشستگان شود.

    نوابخش افزود: بازنشستگان در انتخاب رشته‌ها و مهارت‌ها محدودیتی ندارند و ظرفیت تمام مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای در اختیار آنها قرار دارد. البته اگر مهارت یا رشته‌ای در آموزشگاه‌های آزاد ارائه شود دیگر رایگان نیست و باید شهریه پرداخت شود. در تلاشیم بتوانیم راه حلی پیدا کرده و در آینده امکان مهارت آموزی رایگان در آموزشگاه‌های آزاد را نیز فراهم کنیم.


    وی ادامه داد: مهلت و بازه زمانی یکسانی برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی تعیین نشده زیرا زمان شروع دوره‌های آموزشی در رشته‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir ثبت نام کنند.


    به گفته مشاور آموزشی معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری در تفاهم نامه میان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌هایی چون برونسپاری هم وجود دارد و بازنشستگانی که توانایی تدریس دارند می‌توانند در این امر مشارکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی