عصر بازار

قیمت طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به ۱۲۷۵ دلار و ۲۶ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که هیچ حزبی نتوانسته در انتخابات روز پنجشنبه انگلیس، اکثریت را در پارلمان این کشور کسب کند و فضای عدم قطعیت پیش از این انتخابات تقریبا برطرف شده است، با تقویت ارزش دلار،امروز قیمت طلا برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت.

    با توجه به مشخص شدن تکلیف بخش عمده ای از کرسی های پارلمان انگلیس، حزب متبوع ترزا می، نخست وزیر، نتوانسته اکثریت پارلمان برای تشکیل دولت بعدی را به دست آورد و باید با سایر احزاب رقیب دولت ائتلافی تشکیل دهد.

    جان شارما، تحلیلگر موسسه ان ای بی گفت: «مشخص شدن نتیجه انتخابات انگلیس موجب میزان حدودی از خرید های امن در بازار طلا خواهد شد و این موجب تقویت نسبی قیمت فلز زرد می شود، اما در ادامه، وضعیت بازار بستگی به این خواهد داشت که مذاکرات خروج بین دولت انگلیس و اتحادیه اروپا چگونه پیش برود.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1275 دلار و 26 سنت رسید. قیمت فلز زرد در مسیر کاهش هفتگی نیم درصدی قرار دارد که اولین کاهش هفتگی در طی 5 هفته گذشته خواهد بود.

    قیمت طلای آمریکا نیز برای تحیول در ماه اوت با 0.2 درصد کاهش به 1277 دلار و 50 سنت رسید.

    قیمت طلا که دلار ارزش گذاری می شود، معمولا در هنگام تقویت ارزش پول ملی آمریکا کاهش می یابد.

    اوایل جلسه امروز، قیمت طلا تحت فشار تحولات داخلی آمریکا از جمله سخنان جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی در کمیته اطلاعاتی سنا و آمازهای مثبت اقتصادی قرار داشت.

    کومی دیروز ترامپ را متهم کرد که با این هدف وی را اخراج کرده تا تحقیقات اف بی آی در مورد تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی اش با تلاش های روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را تضعیف نماید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی