عصر بازار

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی:

خطر ورشکستگی بانک‌ها را تهدید نمی‌کند

عصر اعتبار- مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی گفت: بانک‌ها و موسسات دارای مجوز بانک مرکزی همواره مورد پایش این بانک هستند و خطر ورشکستگی آنها را تهدید نمی‌کند.

خطر ورشکستگی بانک‌ها را تهدید نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس کمره ای درباره نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها و موسسات دارای مجوز، افزود: خوشبختانه بانک مرکزی همواره از طریق بررسی صورت های مالی و عملکرد بانک ها و تطابق آن با ضوابط و مقررات نظارت کافی بر عملکرد سیستم بانکی دارد.

    این مقام مسوول در بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی از سال گذشته با اخذ ذخایر مطمئن و کافی برای مطالبات و جلوگیری از درآمدهای موهوم، نظارت بر بانک‌ها را آغاز و به صورت موثرتر اعمال و اقدام کرد.

    به گفته مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی؛ بانک‌ها و موسسات دارای مجوز بانک مرکزی همواره مورد پایش این بانک هستند و خطر ورشکستگی آنها را تهدید نمی‌کند. موضوع ورشکستگی بانک ها یکی از موارد مطرح شده در هیاهوی انتخاباتی بود.

    کمره ای توضیح داد: البته ذکر این موضوع ضروری است که سیستم بانکی ما دارای مشکلاتی است که این مشکلات در یک زمان محدود ایجاد نشده است. به عنوان مثال مطالبات غیر جاری و انباشت دارایی‌های منجمد از جمله موارد و مشکلات فعلی سیستم بانکی است که اقدام درباره آنها آغاز و راهکارهایی تدوین شده است.

    وی ادامه داد: همچنین با تشکیل کارگروه هایی در بانک‌ها، سعی شده تا تفکیکی میان بدهکاران ناشی از شرایط اقتصادی کشور و بدهکارانی که به عمد بدهی خود را پرداخت نمی کنند، ایجاد شود.

    مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی بحث ورشکستگی بانک ها را یکی از موارد مطرح شده در هیاهوی سیستم بانکی عنوان کرد و افزود: من این اطمینان را به مردم می دهم که بانک مرکزی نظارت کامل بر سیستم بانکی دارد.

    کمره‌ای با اشاره به تاسیس برخی نهادهای غیر مجاز و فاقد مجوز بانک مرکزی گفت: متاسفانه برخی با تشکیل موسسات اعتباری، صندوق ها، تعاونی ها و حتی صرافی های غیر مجاز اقدام به سپرده گیری کردند و بانک مرکزی همواره از مردم این تقاضا را دارد که تنها به خاطر چند درصد سود بالاتر، ریسک سپرده گذاری در این موسسات را به جان نخرند.

    وی تاکید کرد: مشتریان سیستم بانکی باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی و اطلاع از اسامی آخرین موسسات، بانک ها و صرافی های مجاز مطلع و اقدام به فعالیت های مالی مورد نظر خود کنند.

    به گفته کمره ای، بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی در قبال اینگونه موسسات و نهادهای مالی غیر مجاز ندارد و در صورت بروز مشکل امکان پاسخگویی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی