عصر بازار

به دنبال نتایج انتخابات بریتانیا؛

رتبه اعتباری بریتانیا در معرض خطر قرار گرفت

عصر اعتبار- بسیاری از موسسات بین المللی اعتبار سنجی، نسبت به کاهش بیشتر رتبه اعتباری بریتانیا به دلیل عدم پیروی حزب محافظ کار برای کسب اکثر کرسی های مجلس هشدار دادند.

رتبه اعتباری بریتانیا در معرض خطر قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، بسیاری از موسسات بین المللی اعتبار سنجی، با دقت بسیار بالایی در حال رصد کردن شرایط بریتانیا هستند و نسبت به کاهش رتبه اعتباری بریتانیا به دلیل شکست حزب محافظه کاران برای کسب اکثریت کرسی ها در مجلس هشدار داده اند. 

    در همین حال، این موسسات اعتبار سنجی بر این باور هستند که نتایج انتخابات بریتانیا می‌تواند مذاکرات با اتحادیه اروپا را بر سر خروج از این منطقه برای بریتانیا به تعویق بیاندازد؛ ضمن اینکه مسیر پیش رو سیاست اقتصادی بریتانیا را هم در پاره ای از ابهام قرار دهد. 

    همچنین موسسه S&P آمریکا اعلام کرد که عدم کسب اکثریت کرسی ها از سوی حزب محافظه کاران احتمالا به تاخیر افتادن مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را در پی خواهد داشت و تاثیر منفی بر روی رتبه اعتباری این منطقه در بلند مدت خواهد گذاشت.

    در حال حاضر موسسه S&P رتبه اعتباری AA را برای بریتانیا قرار داده است؛ این در حالی است که رتبه اعتباری بریتانیا در سال گذشته میلادی تا قبل از برگزاری رفراندوم برای خروج از اتحادیه اروپا AAA بود و این رویه نشان می دهد که رتبه اعتباری بریتانیا در جاده سیر نزولی قرار گرفته است. 

    همچنین موسسه اعتباری  «مودی» دومی رتبه اعتباری را با درجه AAA برای بریتانیا قائل بود که با شروع رشد کند اقتصادی و نیز چشم انداز چالش برانگیز مالی بریتانیا با کاهش رتبه اعتباری از سوی «مودی» روبرو شد.

    بر پایه این گزارش، بسیاری از موسسات بین المللی اعتبار سنجی با توجه به اتفاقات 24 ساعت گذشته در بریتانیا و تاثیر آن بر روی چشم انداز روند اقتصادی این منطقه، نسبت به کاهش بیشتر رتبه اعتباری بریتانیا هشدار داده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی