عصر بازار

توسعه همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سفر اخیر خود به کشور کره جنوبی گفت: این سفر با هدف افزایش تعامل و همکاری میان دو کشور و توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت.

توسعه همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، علیرضا دلیری هدف از سفر به کره جنوبی را گسترش تعامل و همکاری در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: کشور کره جنوبی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه ساختارها و نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متوسط است که با افزایش تعامل و همکاری میان ایران و نهادهای تامین ‌مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط این کشور، زمینه توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

    معاون توسعه مدیریت و جذب منابع با اشاره به ظرفیت کشور کره جنوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: کره جنوبی با  بیش از 3.4  میلیون شرکت کوچک و متوسط برای بیش از 13 میلیون نفر اشتغال و سالانه بیش از 749 میلیارد دلار تولید از کل 1500 میلیارد دلار سرانه‌ GDP کره جنوبی ایجاد می‌کنند.

    وی با اشاره به حجم 490 میلیارد دلاری تسهیلات دریافتی توسط این شرکت‌ها در سال 2016 ادامه داد: در نظام تامین مالی این شرکت‌ها، دو نهاد فوق یعنی صندوق ضمانت اعتباری و بانک صنعتی نقش اساس دارند که صندوق ضمانت اعتباری نهادی دولتی با 2300 نفر نیروی کار، سرمایه بالغ بر 4.2 میلیارد دلار ضمانت‌هایی به ارزش 41 میلیارد دلار صادر کرده است.

    دلیری با اشاره به گستره وسیع این نهاد مالی در کشور کره جنوبی با بیش از 107 شعبه در کره جنوبی، خاطرنشان کرد: بانک صنعتی کره جنوبی با اختصاص 62 درصد از سرمایه به دولت، قادر به تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط با تسهیلات ارزان قیمت است.

    به گفته وی، دارایی‌های این بانک بیش از 293 میلیارد دلار است و تا کنون به شرکت‌های کوچک و متوسط تسهیلاتی به ارزش 134 دلار اعطا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو