عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی اتریش خبر داد

برقراری ارتباط یک بانک بزرگ اتریشی با ایران، بزودی

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی اتریش گفت: یک بانک بزرگ اتریشی دیگر هم در آینده بسیار نزدیک فعالیت خود را در ایران از سر خواهد گرفت.

برقراری ارتباط یک بانک بزرگ اتریشی با ایران، بزودی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اتریش در نشستی در تهران دیدار و درباره مسایل و راه های گسترش همکاری های اقتصادی، بانکی و تجاری گفتگو کردند.

    هانس یورگ وزیر دارایی جمهوری اتریش پس از این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی ایران و اتریش گفت: می خواهیم هرچه سریع تر این روابط را گسترش دهیم و نکات حل نشده را حل کنیم.

    وی افزود: تضمین حقوقی فعالیت بنگاه های اقتصادی و بانک های اتریشی از جمله همکاری های گمرکی و قراردادهای مالیاتی از جمله موضوعات اصلی است.

    یورگ با اشاره به اینکه پیشرفت های قابل ملاحظه ای در ایران در این زمینه ایجاد شده است، ادامه داد: از زمان سفر وزیر اقتصاد ایران به اتریش که یک سال می گذرد پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه همکاری ها و تعمیق روابط به وجود آمد.

    وزیر دارایی اتریش با تاکید بر اینکه اتریش و ایران روابط دیرینه 500 ساله دارند، افزود: همه تلاش خود را انجام می دهیم تا از موقعیت مان در قالب اتحادیه اروپا و سازمان های بین المللی استفاده کنیم و به موقعیت ایران استحکام دهیم و همکاری بیشتری داشته باشیم.

    یورگ افزود: یقین دارم همکاری هایی که تاکنون انجام شده موجب شود تا حجم روابط اقتصادی کشور به زمان پیش از تحریم ها برگردد.

    وی اضافه کرد: تضمین هایی که دولت اتریش به شرکت های اتریشی برای فعالیت در ایران می دهد تاکنون 4 برابر شده است و توافق کردیم بانک های مرکزی دو کشور برای تبادل مدارک با هم همکاری داشته باشند تا حجم همکاری های بانکی به اندازه زمان گذشته برگردد.

    نووتنی رئیس کل بانک مرکزی اتریش هم پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روابط بسیار خوبی میان بانک های مرکزی دو کشور ایران و اتریش برقرار است، گفت: پس از سفر پارسال رئیس کل بانک مرکزی ایران به اتریش، حسابی برای بانک مرکزی ایران در بانک مرکزی اتریش افتتاح شد و همزمان برنامه آموزشی را برای کارشناسان بانکی ایران تدارک دیدیم تا در بانک مرکزی اتریش دوره های تخصصی را به ویژه در حوزه های مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم سپری کنند .

    وی افزود: بانک های اتریشی علاقه بسیار زیادی برای ایجاد تضمین مالی و نقل و انتقالات مالی بانک های ایرانی دارند.

    نووتنی اضافه کرد: مدیرکل یکی از بانک ها که در ایران بسیار فعال است همراه هیئت اتریشی است و در نشستی که امروز داشتیم عنوان شد یک بانک بزرگ اتریشی دیگر هم در آینده بسیار نزدیک فعالیت خود را در ایران از سر خواهد گرفت.

    رئیس کل بانک مرکزی اتریش با اشاره به اینکه ایجاد تضمین حقوقی برای بانک ها از مسائل مهم است، گفت: در این راستا گفتگوهای خوبی را انجام دادیم و در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید.

    نووتنی افزود: چارچوب و تضمین صادرات اتریشی به ایران هم به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و مدیرکل بانکی که این تضمین را افزایش داد عضو هیئت همراه ماست.

    وی ادامه داد: این سفر باید کمک کند تا ظرفیت های برقراری همکاری های اقتصادی و بانکی میان 2 کشور را گسترش دهیم و یقین دارم این محقق خواهد شد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان هم پس از این دیدار با بیان اینکه وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی اتریش به دعوت بنده به ایران آمدند، گفت: پارسال سفری را به اتریش داشتم و در زمینه توسعه و روابط اقتصادی دو کشور مذاکرات بسیار مفیدی را انجام دادیم.

    علی طیب نیا افزود: در پی این سفر، کارگروه هایی تشکیل شد که بر روی مسایل مورد علاقه دو کشور موافقت نامه های پایه ای از جمله اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، موافقت نامه همکاری های گمرکی و موافقت نامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و در زمینه توسعه روابط بانکی دو کشور بحث کردیم .

    وی اضافه کرد: سفر امسال با این هدف انجام شد که دوباره این مسایل و توفیقاتی را که طی یک سال گذشته داشتیم و اقدامات دیگری که باید انجام دهیم را مرور کنیم .

    طیب نیا با اشاره به اینکه حسن نیت دو کشور روشن است، گفت: پیشرفت های زیادی داشتیم و توافق کردیم در مذاکراتی که در طی این سفر خواهد بود و ملاقات هایی که فردا با وزرای مختلف ایرانی و سازمان ها و نهادهای مختلف خواهند داشت بتوانیم این مسایل را پیگیری کنیم و به نتایج موثری برسیم.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 400 میلیون دلار حجم مبادلات دو کشور است، افزود: توافق کردیم روابط دو کشور را به سطح 5 میلیارد دلار افزایش دهیم.

    طیب نیا اضافه کرد: اکنون فاصله قابل ملاحظه ای با این رقم داریم اما با توجه به قابلیت های دو کشور رسیدن به این سطح تا 3 سال آینده امکان پذیر است.

    وی با اشاره به اینکه روابط سیاسی دو کشور ایران و اتریش همیشه خوب بود و روابط سازنده ای در حدود 454 سال پیش تاکنون داریم ابراز امیدواری کرد بتوانیم روابط اقتصادی مان را همپای روابط خوب سیاسی مان برسانیم.

    طیب نیا افزود: هیئت اقتصادی اتریش فردا با رئیس کل بانک مرکزی، وزیران صنعت، معدن و تجارت و  نفت هم دیدار خواهند داشت.

    وی گفت: هدف ما توسعه سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی، تولید محصولات مشترک و صادرات آن به کشورهای منطقه و توسعه روابط تجاری است.

    هانس یورگ وزیر دارایی جمهوری اتریش در نشست خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با ابراز غم و اندوه خود، حادثه تروریستی تهران را محکوم و با خانواده ها و بازماندگان شهدای این ترور ابراز همدردی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو