عصر بازار

بانک مرکزی ابلاغ کرد:

پذیرش ضمانت نامه صندوق های ضمانت در دستورالعمل تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط

عصر اعتبار- بانک مرکزی در دستورالعمل جدید تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط بر پذیرش ضمانت نامه های صندوق ضمانت تاکید کرد.

پذیرش ضمانت نامه صندوق های ضمانت در دستورالعمل تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، در ماده 8 دستورالعمل تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط تصریح شده «موسسه اعتباری می تواند پس از بررسی های کارشناسی، نسبت به پذیرش ضمانت نامه های صادره از سوی صندوق های ضمانت (که به موجب قانون تشکیل شده و دارای تفاهم نامه با بانک های عامل جهت تامین تسهیلات و تعهدات میباشند) به عنوان وثیقه اقدام کند».
    صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال 1383 تاسیس شد و مهمترین هدف آن صدور ضمانت نامه برای پوشش کسری وثیقه های اعطایی بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع کوچک است.
    اکنون سقف ضمانت نامه های صادر شده این صندوق برای صنایع کوچک 30 میلیارد ریال تعیین شده که 70 درصد اصل و سود تسهیلات را پوشش می دهد.
    این مبلغ در مناطق کمتر توسعه یافته 85 درصد اصل و سود تسهیلات است.
    صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکنون با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده که صاحبان صنایع کوچک می توانند از مزایای این تفاهم نامه ها بهره مند شوند.
    از ابتدای امسال همه فرایند صدور ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به صورت الکترونیکی انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی