عصر بازار

نیمی از خانوارهای بهره‌بردار از منابع طبیعی کشور کد بیمه‌ای دریافت کردند

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار بهره بردار از منابع طبیعی کشور کدگذاری بیمه ای شده اند و از مزایای آن استفاده می کنند.

نیمی از خانوارهای بهره‌بردار از منابع طبیعی کشور کد بیمه‌ای دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا , غلامرضا هادرآبادی روز یکشنبه در حاشیه تجلیل از مدیران و مربیان فعال در طرح همیاران طبیعت دانش آموزی سمنان در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان افزود: کدگذاری بیمه ای 44 شغل مرتبط با منابع طبیعی از سال 93 تاکنون کدگذاری بیمه ای شده و 23 عنوان شغل دیگر در دستور کار قرار دارد و در این قالب، این گروه از مشاغل خدمات رفاهی بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی و کارافتادگی دریافت می کنند.
    وی بیان داشت: یکی از چالش هایی که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی وجود داشت نبود امنیت و ردیف شغلی، مزایای بیمه ای، بیمه بازنشستگی و کارافتادگی بود که با این طرح مشکلات بسیاری از آنان بر طرف شد‌.
    هادرآبادی اظهار داشت: مشاغلی مانند جمع آوری کنندگان بذرهای گیاهان مرتعی، محافظان منابع طبیعی، اطفاکنندگان حریق، مجریان و ناظران طرح های منابع طبیعی، قرق‌بانان، دیده‌بانان و چوپانان از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.
    مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: شغل های حوزه منابع طبیعی مانند پرورش دهندگان زنبورعسل، دامپروران و تولیدکنندگان عرقیات سنتی با بخش کشاورزی از دیگر مشاغل مشترکند که کدگذاری بیمه ای شده اند.
    وی به استانداردسازی مشاغل به عنوان مرحله بعد از کدگذاری عناوین مشاغل منابع طبیعی اشاره کرد و گفت : با توجه به نوع شغل، فرد زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرد و به عضویت نظام صنفی شغل خود درمی‌آید و از مزایای آن که خدمات بیمه است بهره‌مند می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: بانک‌اطلاعت منابع طبیعی از دیگر دستاوردهایی است که با جمع آوری اطلاعات مشاغل موجود کشاورزی و منابع طبیعی منجر به ساماندهی مشاغل می شود.
    مدیر کل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: با وجود چنین بانک اطلاعاتی جامعی می توانیم به اطلاعات نمونه ها، بهره برداران و اطلاعات دوره های آموزشی دسترسی داشته باشیم.
    علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و جمعی از مسوولان و استانی در این همایش حضور داشتند که در آن از جمعی از دانش آموزان همیاران طبیعت تقدیر شد.
    در استان سمنان 19 هزار و 30 دانش آموز کارت همیار طبیعت دارند و از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو