عصر بازار

سرپرست دفتر تجارت الکترونیکی اعلام کرد:

سامانه کد‌ رهگیری و تجارت داخلی امسال عملیاتی می‌شود

عصر اعتبار- سرپرست دفتر تجارت الکترونیکی با بیان اینکه سامانه‌های تجارت خارجی، شناسه کالا و انبارها از سامانه جامع تجارت تاکنون عملیاتی شده است، گفت: امسال سامانه کد‌رهگیری و تجارت‌ داخلی هم عملیاتی می‌شود.

سامانه کد‌ رهگیری و تجارت داخلی امسال عملیاتی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس , رمضانعلی صادق‌زاده شیخان  با اشاره به سامانه‌های مرتبط به سامانه جامع تجارت گفت: سامانه شناسه کالا رونمایی شده و دستورالعمل‌‌های آن اجرایی شده و براساس دستورالعمل کالاهای وارداتی در سامانه ثبت می‌شود.

    سرپرست دفتر تجارت الکترونیکی سازمان توسعه تجارت افزود: سامانه تجارت خارجی هم  با توجه به تعاملات با گمرک، تکالیف قانونی خود را انجام می‌دهد و تبادل اطلاعات بین پنجره واحد گمرک و سامانه تجارت خارجی براساس توافقات در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه پیمانکار سامانه تجارت داخلی امسال انتخاب می‌شود، بیان داشت: امسال این سامانه عملیاتی می‌شود.

    صادق‌زاده شیخان گفت: بنابراین برای واردات، ثبت‌نام کالا‌های وارداتی از طریق سامانه ثبتارش انجام می‌شود و مدارک مورد نیاز از جمله کارت بازرگانی چک می‌شود و مبادلات بانکی شامل مبادلات ارزی و ریالی که به سیستم ریالی و بانک مرکزی مربوط است به طور الکترونیکی انجام می‌شود.

    سرپرست دفتر تجارت الکترونیکی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: پس از ورود کالا فاکتورها و مدارکی که مورد نیاز برای ترخیص است، توسط گمرک صادر می‌شود و سپس کالای وارداتی به انبارها منتقل و سپس در ادامه زنجیره توزیع به دست مصرف کننده می‌رسد.

    وی با بیان اینکه سامانه کد رهگیری کالا هم امسال عملیاتی می‌شود، بیان داشت: اتصال بین سامانه جامع تجارت و پنجره واحد گمرک برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    صادق‌زاده شیخان افزود: فعلا 10 گروه کالایی از جمله پوشاک، مواد پتروشیمی، لوازم خانگی، لوازم یدکی، دخانیات، تلفن همراه و امثال آن که زمینه واردات قاچاق این اقلام  بیشتر است برای واردات با شناسه کالا باید در سامانه ثبتارش ثبت شود و مراحل واردات این کالاها باید در سامانه جامع تجارت طی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی