عصر بازار

بررسی همکاری های بانکی ایران و سوریه

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در دیدار همتای سوری خود با اشاره به زمینه های مشترک روابط اقتصادی طرفین گفت: راه کارهای گسترش همکاری در روابط بانکی دو کشور ایران و سوریه با استفاده از ارز ملی باید مدنظر قرار گیرد.

بررسی همکاری های بانکی ایران و سوریه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف در دیدار با هئیت بانکی کشور سوریه با بیان اینکه دیدارهای دوجانبه با توجه به مسائل مشترک اقتصادی و بانکی دو کشور ایران و سوریه آثار مثبتی برای طرفین حاصل کرده است افزود: خوشبختانه در گذشته همکاری های اقتصادی مناسبی بین طرفین انجام شده است که با آسیب شناسی مسائل و رفع مشکلات  ضمن توسعه روابط  می توانیم به دستاوردهای بزرگی نائل شویم.
    سیف با اشاره به سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در پروژه های اقتصادی کشور سوریه گفت: پیشنهادهایی از جانب شرکت های ایرانی و بانک عامل در خصوص نحوه  همکاری ها و تامین مالی در پروژه های اقتصادی کشور سوریه مطرح شده که لازم است طرف مقابل با بررسی این پیشنهادها و یافتن زمینه های مشترک، به فراهم شدن بستر همکاری های دوجانبه کمک کند.


    همچنین «دورید درغام» رییس کل بانک مرکزی سوریه در این دیدار با بیان اینکه این ملاقات در راستای گسترش همکاری های طرفین انجام می شود گفت: باتوجه به سطح مناسب روابط دو کشور لازم است روابط اقتصادی و بانکی بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.
    وی افزود: برای تقویت این همکاری ها لازم است بانک های دو کشور با بررسی  موضوعات مشترک زمینه حمایت از پروژه های اقتصادی را فراهم آورد.
    «درغام» با برشمردن برخی پروژه های اقتصادی مشترک ایران و سوریه تاکید کرد: با امضای قراردادها و انجام پروژه های مشترک زمینه همکاری های اقتصادی طرفین بیش از پیش گسترش خواهد یافت.ضمن آنکه در ارتباط با پروژه های اقتصادی، دغدغه ها و انتظارت طرف ایرانی توسط هیئت سوریه به دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و مایل هستیم با سفر هیئت ایرانی این موضوعات در جلسات مشترک با جزییات بیشتر حل و فصل شود.

    وی افزود: ما بر این اعتقادیم که با استفاده از تجربیات سالیان گذشته و تاکید بر عامل زمان به منظور تسریع در رفع و حل و فصل مسائل می توانیم سطح روابط اقتصادی و بانکی را بیش از گذشته توسعه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو