عصر بازار

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در چهارمحال و بختیاری

عصر اعتبار- مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری از تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته خبر داد.

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، کوروش بیگدلی در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوان توانمند در عرصه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و ترغیب شهروندان  به پرداخت مالیات در جامعه هستند.

    مدیرکل امور مالیاتی استان از تحقق 103 درصدی درآمدهای مالیاتی در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته 490 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده استان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد.

    وی پرداخت مالیات را  مهم‌ترین عامل رشد جامعه دانست وگفت: پرداخت مالیات در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های دولت در جهت خوداتکایی اقتصادی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است.

    بیگدلی افزود: 800 میلیارد ریال معوقات مالیاتی در استان وجود دارد که در آینده با استفاده از طرح جامع مالیاتی از بی‌عدالتی در پرداخت مالیات جلوگیری به‌عمل می‌آید.

    وی بیشترین فرار مالیاتی در استان را مربوط به مودیانی دانست که واقعا مودی مالیاتی نیستند و فعالیت اقتصادی انجام نداده‌اند و گفت: متاسفانه این افراد مورد سوء استفاده برخی سودجویان برای اخذ کارت بازرگانی با اسناد و مدارک و به نام آن‌ها قرار گرفته‌اند.

    بیگدلی گفت: با توجه به اصلاح قانون مالیات های مستقیم، در اصلاحیه اخیر زمان ارائه اظهار نامه مشاغل از پایان تیرماه به خردادماه موکول شده است و اشخاص حقیقی تا 31 خرداد ماه جاری باید اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

    مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: پایان تیرماه نیز آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی است.

    وی از ایجاد واحدهای مالیاتی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این امکان جهت رفاه حال مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم شده است و همچنین امور مالیاتی هزینه‌ای از درآمدهای مالیاتی را به مناطق محروم اختصاص داده است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آبادانی شهرها و روستاها از آن استفاده کنند.

    مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار کرد: صاحبان مشاغل نیز با مراجعه به سامانه الکترونیکی مودیان مالیاتی و  ثبت‌نام الکترونیکی و دریافت شماره اقتصادی می‌توانند از مزایای تسهیلات خدمات الکترونیکی مانند پرداخت الکترونیکی و تسلیم الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی برخوردار شوند.

    بیگدلی خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی می‌توان شهروندان را از مالیات و نقش آن در توزیع عادلانه ثروت در جامعه آگاه کرد از همین‌رو فرهنگ‌سازی مالیاتی به عنوان یک برنامه‌ کلیدی در دستور کار اداره مالیاتی استان قرار دارد به گونه‌ای که سال گذشته استان در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو