عصر بازار

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

۶۰ برنامه عملیاتی در حوزه درمان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از پیش بینی ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش درمانم در سال ۹۶ خبر داد و گفت: یکی از مهمترین گام هایی که دولت برداشته در خصوص طرح تحول نظام سلامت است که در همین راستا هم حمایت‌ های کارشناسی و هم مالی از سوی سازمان تامین اجتماعی شده است.

۶۰ برنامه عملیاتی در حوزه درمان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، محمدعلی همتی در مراسم اولین گردهمایی بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت از سال 93 تاکنون، سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این طرح از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
    وی تصریح کرد: آنچه که لازم است مسئولان اجرایی کشور به آن توجه ویژه ‌ای داشته باشند، کنترل هزینه ‌های نظام سلامت است.

    پیش بینی 19 هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش درمان
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه به برخی از اقدامات سازمان برای ارائه خدمت بهتر به مردم اشاره کرد و گفت: برای سال 96 حدود 19 هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش درمان پیش بینی شده است تا بتوانیم خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهیم.
    همتی اضافه کرد: بیش از 60 برنامه عملیاتی در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی در دستور کار دارد و 23 برنامه در بخش IT سازمان پیش بینی شده است.
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی این سازمان افزود: در آغاز این طرح در 10 استان پرونده دفترچه درمان بسته شد.
    وی اظهار کرد: در مجموع در 360 مرکز درمانی و 82 بیمارستان این سازمان نسخه الکترونیکی اجرایی شد و اعلام آمادگی می‌ کنیم که به صورت سراسری در کل کشور نسخه الکترونیکی را توزیع کنیم و دفترچه درمان حذف شود.
    همتی با اشاره به اینکه مهمترین خدمات بسیج جامعه پزشکی حفظ و نگهداشت نیروهای ایثارگری است، افزود: جامعه پزشکی در طول 8 سال جنگ تحمیلی خدمات شایانی ارائه دادند و در برهه 8 ساله جنگ ایران و عراق تیم پزشکی به خط مقدم اعزام می‌ شدند، در دوران جنگ اساسا در حوزه پزشکی مشکلی نداشتیم.

    راه اندازی سیستم پکس یک خدمت مهم درمانی است
    مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران و مسئول بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی نیز در این گردهمایی گفت: از سال 1374 شورای بسیج پزشکی تشکیل شد و در این شورا به اعضا آموزش هایی در خصوص بحران‌ ها و بلاهای طبیعی داده شد که در همین راستا تعامل تنگاتنگی با اعضا داریم.
    محمدتقی خسروانی مقدم افزود: یکی از اقدامات مهم در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی، حذف دفترچه درمان از مراکز ملکی است.
    وی اظهار کرد: در ادامه راه مراکز غیر ملکی به این سیستم متصل می‌شوند و از این پس علاوه بر مراکز ملکی، در مراکز غیر ملکی در آینده ‌ای نزدیک موضوع دفترچه درمان به کل حذف و با کارت ملی پذیرش بیمار انجام می‌شود.
    خسروانی مقدم گفت: مهمترین خدمات به جامعه پزشکی راه اندازی سیستم پکس است که از این پس عکس‌ های رادیولوژی و تصویربرداری بیماران از راه دور و به صورت مجازی بررسی و نتیجه و جواب عکس اعلام می‌شود.
    سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت به آنها ارائه می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی