عصر بازار

معاون حجتی به مهر اعلام کرد؛

خرید تضمینی گندم به ۳.۲میلیون تن رسید

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد با بیان اینکه تاکنون ۳.۲میلیون تن گندم ازکشاورزان خریداری شده، گفت: تاکنون خرید کلزا بیش از ۶۵درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و ۹۰درصد بهای کلزای خریداری شده پرداخت شده است.

خرید تضمینی گندم به ۳.۲میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل ازمهر, یزدان سیف با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در حال حاضر به 3.2 میلیون تن رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر، 24 استان کشور درگیر عملیات خرید تضمینی هستند. 

    وی با اشاره به اینکه استان خوزستان با یک میلیون و  340 هزارتن رتبه اول خرید تضمینی گندم را دارد، افزود: استان گلستان با 650 هزارتن رتبه دوم، فارس با 375 هزارتن رتبه سوم، کرمان با 195 هزارتن رتبه چهارم و ایلام با 175 هزارتن رتبه پنجم را در این زمینه دارند. 

    معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: تاکنون 60درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و باقی آن نیز در حال پرداخت است.

    سیف همچنین با بیان اینکه 7 استان کشور هنوز وارد عملیات خرید نشده‌اند، اظهارداشت:  استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و گیلان نیز از دو روز پیش وارد عملیات خرید تضمینی شده‌اند. 

    خرید کلزا 65 درصد افزایش یافت

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، درباره خرید تضمینی کلزا نیز با اشاره به اینکه تاکنون 110 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده است، گفت: تاکنون میزان خرید دانه روغنی کلزا نسبت به سال گذشته 43 هزارتن افزایش داشته و بیش از 65 درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم. 

    سیف با بیان اینکه خرید همچنان ادامه دارد، افزود: سال گذشته کلا 67 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده  که امسال تاکنون این عدد به 110 هزارتن رسیده است؛ پیش بینی می‌شود میزان خرید  کل دانه‌های روغنی در سال جاری 2.5 برابر سال قبل باشد. 

    وی اضافه کرد: سال گذشته میزان کل خرید دانه‌های روغنی  212 هزارتن بوده و امسال براساس پیش بینی‌ها  این عدد بین 500 تا 550 خواهد بود. 

    به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکنون 90 درصد بهای کلزای خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است و پرداخت مطالبات کشاورزان به صورت هفتگی است. 

    سیف اضافه کرد:استان گلستان با 47 هزار و 305 تن رتبه اول خرید کلزا را دارد و خوزستان با 18 هزار و 942 تن رتبه دوم، مازندران با 17 هزار و 82 تن رتبه سوم، فارس با 9 هزار و 22 تن  رتبه چهارم و ایلام با 5 هزار و 885 تن رتبه پنجم را دارند ضمن اینکه در ایلام خرید کلزا به پایان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو