عصر بازار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کننده فرش دستباف اعلام کرد:

پیگیری بیمه بافندگان فرش دستباف و صنایع دستی نتیجه داد

عصر اعتبار- مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف از اجرای قانون بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار خبر داد و گفت: طبق مصوبه مجلس از سال ۹۷ اجرای بیمه قالیبافان دارای کارت مهارت سراسری خواهد شد.

پیگیری بیمه بافندگان فرش دستباف و صنایع دستی نتیجه داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران با اشاره به ماده 2 طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی،‌اظهار داشت: موضوع بیمه قالیبافان فرش دستباف در سال‌های گذشته از طریق مجلس و دولت را پیگیری کردیم که امروز به تصویب مجلس شورای  اسلامی رسید.

    وی افزود: طبق این مصوبه مجلس، دولت مکلف شده است تا نسبت به ساماندهی و بیمه کردن تمام افراد واجد شرایط در زمینه قالیبافی، صنایع دستی اقدام کند.

    بهرامی با بیان اینکه پیش از این بیمه اجتماعی قالیبافان در صورت عدم حضور در ساعت معین در محل کار توسط سازمان تامین اجتماعی قطع می‌شد، گفت: مطابق با تبصره یک ماده 2 این طرح در اجرای قانون، عدم حضور در ساعت معین در محل کار نمی‌تواند مبنای قطع بیمه قرار گیرد و ارزیابی توسط بازرسان سازمان صرفا بر اساس مساحت قالی بافته شده در ماده 2 قانون انجام می‌شود.

    مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستباف شهری وروستایی ایران تاکید کرد: افراد دارای کارت مهارت از سال 97 طبق قانون باید بیمه شده و بودجه آن نیز توسط دولت تامین شود.

    وی یکی از اشکالات فعلی طرح مذکور را عدم حضور جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: افراد باید طبق این قانون از طریق وزارت صنعت و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند در حالی که هزاران تعاونی فرش دستباف روستایی در جریان تولید فرش دستباف کشور به صورت حرفه‌ای در حال فعالیت هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی