عصر بازار

درخواست بانک مرکزی امارات برای بررسی حساب های بانکی قطر

عصر اعتبار- بانک مرکزی امارات از بانک های این کشور خواست تمامی حساب های متعلق به بانک ها و اشخاص قطری را مورد بررسی قرار دهد.

درخواست بانک مرکزی امارات برای بررسی حساب های بانکی قطر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، این حساب ها شامل حساب شش بانک اسلامی قطر، بانک بین المللی اسلامی قطر، بانک مصرف الریان، بانک ملی قطر و بانک دوحه می شود.

    بانک مرکزی امارات همچنین به بانک ها و مؤسسات مالی این کشور دستور داده است به بررسی و مسدود کردن حساب ها، سپرده ها و سرمایه گذاری های افراد و مؤسسات تروریستی و یا مرتبط با سازمان های تروریستی بپردازند.

    عربستان به همراه چند کشور عربی دیگر هفته گذشته با اعلام اینکه قطر باید از تأمین بودجه گروه های اسلامی فاصله بگیرد، تمامی روابط دیپلماتیک و راه های ارتباطی خود را با این کشور قطع کردند اما قطر اعلام کرده است که عربستان به دنبال سلطه بر کشورهای کوچکتر اطراف خود است.

    عربستان روز جمعه فهرستی از افراد و سازمان های قطری مرتبط با گروه های تروریستی را منتشر کرد و این لیست به امضای کشورهای امارات، مصر و بحرین رسید.

    بنابراین گزارش، بانک مرکزی عربستان همچنین از بانک های خود خواسته است برای مشتریان قطری خود هیچگونه حسابی باز نکنند و علاوه بر این هرگونه پرداخت به ریال قطر را نیز ممنوع کرده است.

    گفته می شود بانک های مرکزی عربستان، امارات و بحرین از بانک های خود خواسته اند جزییات حساب های مشتریان قطری خود را اعلام کنند و اطلاعات مربوط به محصولاتی مثل سهام، اوراق قرضه و وجود بین بانکی مرتبط با قطر را به اشتراک بگذارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی