عصر بازار

ریسک تجاری آمریکا به بالاترین حد از بحران۲۰۰۸ رسید

عصر اعتبار- بیل گراس می‌گوید ریسک تجاری آمریکا به بیشترین حد از قبل از بحران ۲۰۰۸ تا کنون رسیده است.

ریسک تجاری آمریکا به بالاترین حد از بحران۲۰۰۸ رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق گفته بیل گراس، مدیر سرمایه گذاری سهام نامحدود جهانی هندرسون که ارزشی معادل 2 میلیارد دلار دارد،  بازارهای آمریکا در بالاترین سطح ریسک خود از قبل از بحران مالی 2008 تاکنون به سر می‌برند چرا که سرمایه گذاران بهای بالایی را برای شانس ها و ریسک هایی که متحمل می‌شوند پرداخت می‌کنند. 

    گراس 73 ساله در برنامه اینوست نیویورک بلومبرگ گفت: به جای اینکه ارزان بخریم و گران بفروشیم، در حال حاضر گران می‌خریم و دست ها را به دعا بلند می‌کنیم.

    طبق گفته گراس، سیاست گذاری های بانک های مرکزی برای رخ بهره منفی و کم، به طور مصنوعی قیمت دارایی‌ها را بالاتر می‌برد در حالی که در اقتصاد واقعی رشد ناچیزی ایجاد می‌کنند و افراد ذخیره کننده پول، بانک ها و شرکت های بیمه این وسط تنبیه می‌شوند. 

    انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا امسال 2.2 درصد و در سال آینده میلادی 2.3 درصد رشد داشته باشد. بر طبق پیش بینی های انجام شده توسط بلومبرگ، مقامات دولت ترامپ می‌گویند سیاست گذاری هایشان رشد سالانه را تا 3 درصد افزایش خواهد داد. 

    علی رغم نگرانی از قیمت های بالای سرمایه ها، گراس می‌گوید احساس می‌کند باید به سرمایه گذاری ادامه دهد و سود را در برخی از صندوق های سرمایه گذاری که توسط شرکت های معتبر مدیریت می‌شوند جستجو می‌کند. مثال هایی که گراس ذکر می‌کند، صندوق دارایی تسهیلات درآمد جهانی «داف اند فلپس» و صندوق فرصت های درآمد نوین پرفرد هستند. او همچنین اضافه کرد 2 الی 3 درصد هم در صندوق های قابل معامله سرمایه گذاری کرده تا تنوع ایجاد کرده و سود بیشتری کسب کند.

    او در مصاحبه ای خارج از کنفرانس گفته بود : اینها دسر هستند نه غذای اصلی.

    صندوق سرمایه گراس در سال گذشته تا 6 جون  بازگشتی معادل 3.1 درصد داشت که عملکردی بهتر از 22 همکار بلومبرگی خود داشت. از زمانی که گراس در اکتبر 2014 پس از این که از مدیریت شرکت پسیفیک اینوستمنت منجمنت کنار گذاشته شد، مدیریت این صندوق را به دست گرفت سرمایه آن در کل بازگشتی معادل 5.4 درصد داشته است. 

    گراس در تلویزیون بلومبرگ گفت: در حال حاضر عامل همیشگی انبساط، سرمایه است و سرمایه‌ای که توسط بانک مرکزی ایجاد می‌شود پول از این بانک به سیستم پمپاژ می‌شود و پولی که سود آوری خودش از هیچ هم کمتر شده است نه تنها به سوی صندوق های سهامی که در حال سود دهی هستند، سرازیر می‌شود بلکه حتی به سوی سهام هایی که بهایشان بیش از حد است هم روانه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی