عصر بازار

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى خبرداد:

کلاهبردارى ۱۴۷ میلیونى در یک سایت شرط بندى آنلاین فوتبال

عصر اعتبار- رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: عاملین گرداننده سایت شرط بندى و قمار آنلاین توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایى و دستگیر شدند.

کلاهبردارى ۱۴۷ میلیونى در یک سایت شرط بندى آنلاین فوتبال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح خبر اظهار کرد: پسر جوانى با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگى به شکایت خود را داشت.

    وی افزود: شاکى در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان گفت، متاسفانه در جمع دوستان اغفال شده و در ابتدا به عنوان سرگرمى جذب سایتى شدم که پیشنهاد مى‌کرد نتایج فوتبال حدس زده و جایزه دریافت کنید و سر رقابتى که با دوستانم ایجاد شده بود هرکدام عضو این سایت شده و نتایج فوتبال را پیش بینى مى‌کردیم، ‌در مراحل ابتدایى مبالغى هم دریافت کردیم و همین امر باعث طمع در وجودم گشت و با سماجت اصرار به برد بیشتر داشتم اما متاسفانه در آخرین مرحله مبلغ 147 میلیون تومان را شرط بندى کرده و باختم.

    سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: با توجه به اظهارات مرد جوان رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و سرنخ‌هایى از سایت شرط بندى و قمار توسط کارآگاهان پلیس فتا بدست آمد.

    رئیس پلیس فتای خرسان رضوی گفت: کارشناسان طى اقدامات فنى و پلیسى صورت گرفته توانستند رد متهمین را در تهران به دست آورده و با هماهنگى قضایى و تهیه نیابت قضایى متهمینى را در این رابطه دستگیر نمودند.

    وی افزود: متهمین که دو برادر به نام‌هاى شایان و سبحان به ترتیب داراى 23 و 27 سال سن و دانشجو بودند با دیدن شواهد به جرم خود اعتراف و گفتند،حدود یک سال قبل با راه اندازى سایت شرط بندى جذابى از نتایج بازى‌هاى فوتبال، کاربران را تطمیع کرده و طورى مراحل شرط بندى را طراحى نموده که کاربر در مراحل نخست برنده جایزه مى‌شود و وجه بلافاصله به حساب وى واریز مى‌گردد اما در مراحل بعدى که وجوه شرط بندى بالاتر مى‌رود، برعکس ابتداى کار، کاربر فریب خورده را قربانى طمع خود ساخته و وجوه کلانى را از دست مى‌دهد.

    سرهنگ جهانشیرى تصریح کرد با توجه به اعترافات متهمین و تکمیل پرونده، دو متهم دستگیر شده جهت طى مراحل قضایى به دادسرا اعزام شدند و شایان ذکر است که تحقیقات پیرامون رقم دقیق کلاهبردارى و تعداد آن در دست تحقیق مى‌باشد.

    این مقام انتظامى تصریح کرد: وجود هرگونه سایت شرط بندى و قمار جرم بوده و با عامل راه‌اندازى آن مطابق قانون مجازات اسلامى و جرایم رایانه‌اى برخورد خواهد شد ضمن اینکه کاربران گرامى فضاى سایبرى نیز آگاه باشند کلیه این سایت‌ها در داخل و خارج طورى طراحى مى‌شوند که کاربر را مجذوب خود ساخته و از روى حس "عادت و طمع" به آن ورود پیدا مى‌کند.

    رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى  www.cyberpolice.ir  را آماده دریافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى خواند و افزود: آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى از همین سایت قابل بهره بردارى مى‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی