عصر بازار

طائرپور خبر داد:

مشکل مالیاتی سینماگران حل شد

عصر اعتبار- از امروز ۲۱ شهریورماه، خانه سینما به حکم علی جنتی فعالیت‌های خود را از سرگرفته و ایشان با امضاء این حکم آن را به رسمیت شناخت.

مشکل مالیاتی سینماگران حل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا, مشکل ظرفیت کامپیوترهای "خانه سینما"، با مساعدت "سازمان امور مالیاتی" حل شد و سینماگران (مودیان حقیقی) می‌توانند از فردا (24 خرداد) تا پایان خردادماه، طبق روال سال‌های قبل، بین ساعت 10 الی 21 جهت تنظیم و ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی خود، به این نهاد صنفی مراجعه کنند.

    فرشته طائرپور، مشاور مالیاتی خانه سینما با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه "سازمان امور مالیاتی" در راستای تعامل مثبت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما، از طریق کار-گروه مشترک، این بار نیز با رسیدگی کارشناسانه و سریع به اعتراض این نهاد صنفی، امکان افزایش ظرفیت کامپیوترهای آن را با ارائه آی پی، فراهم ساخت و شرایط خدمت رسانی ما به مودیان سینمایی را از چالش روزهای اخیر خارج ساخت.

    او ادامه داد: با توجه به معافیت قانونی سینماگران از پرداخت مالیات بموجب بند ل ماده 139 قانون مالیاتهای مستقیم که شرط اصلی استفاده از آن، ارائه بموقع اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی(خردادماه) است، هرساله خانه سینما با همکاری سازمان امور مالیاتی، سامانه ای را برای مراجعه سینماگران در "خانه سینما" ایجاد میکند تا این گروه از مودیان، به تکلیف قانونی خود عمل کنند.

    طائرپور اظهار امیدواری کرد که بعد از ماه مالیاتی، با تشکیل جلسات کارگروه، سایر مشکلات مالیاتی جامعه سینمایی و هنری کشور نیز، بینیاز از اقدامات فوری در شرایط بحرانی، مورد حل و فصل قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی