عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده عنوان کرد؛

مجامع عمومی باید طبق ضوابط بانک مرکزی و سازمان بورس برگزار شوند

عصر اعتبار- دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده که ۱۷ خردادماه در مجتمع پردیس با حضور اکثریت سهامداران بانک برگزار شد،

مجامع عمومی باید طبق ضوابط بانک مرکزی و سازمان بورس برگزار شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار», دکتر غلامحسن تقی نتاج  گفت: در مجامع عمومی طبیعتاً باید طبق ضوابطی که توسط بانک مرکزی و سازمان بورس تدوین و ابلاغ شده برای بانک ها با حضور رئیس هیئت مدیره به عنوان رئیس مجمع برگزار شود، مجموعه بانک های ما با مشکلات متعددی مواجه است که یکی از آنها همین موضوع است. وی افزود: همانطور که در مجمع قبلی بانک گفته شد، هر یک از سهامدران که آمادگی عضویت در هیئت مدیره بانک قوامین را دارند می توانند پس از درخواست به بانک و پس از سیر مراحل تایید صلاحیت در بانک مرکزی و نهایتاً احراز صلاحیت در مجمعی که به همین منظور مجوزش گرفته و برگزار خواهد شد، در صورت تایید، آن فرد به عنوان عضو هیئت مدیره آغاز به کار خواهد کرد.
    مدیرعامل بانک قوامین ادامه داد: در این خصوص در مجمع قبلی از 7 نفر از سهامداران که درخواست عضویت در هیئت مدیره را داده بودند، چهار نفر تعیین صلاحیت شدند که 3 نفر از آنها به صورت مشروط مصوبه گرفتند اما بانک موفق به تایید صلاحیتشان نشد.
    وی تصریح کرد: در جلسه قبلی مجمع تذکری در این خصوص داده شده بود که تعدادی از سهامداران بانک حاضر در مجمع از همکاران بانک هستند، من این موضوع را تایید می کنم چراکه هیچ منع قانونی نیز ندارد. امروز در این مجمع، همکاران سهامدار بانک نیز هستند، به عبارتی تمام کسانی که در مجمع حاضر هستند سهامدار بانک هستند که امروز بالای سر هیئت مدیره بانک قرار دارند و با توجه به میزان سهم آنها تصمیم گیرنده و رای دهنده هستند.
    دکتر تقی نتاج خاطرنشان کرد: در سال های مالی 93 و 94 مجموع سود 136 میلیارد تومانی بانک به دلیل عدم ثبت افزایش سرمایه بانک اجازه تقسیم را در مجامع نداشت، در پایان سال 94 به این دلیل که در مجمع مربوط به افزایش سرمایه که به تصویب اکثریت سهامداران رسید این افزایش سرمایه تصویب شد اما مراحل قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و اداره ثبت شرکت ها را طی نکرده قبل از این مراحل نیز واریز افزایش سرمایه محقق نشده بود.
    وی گفت: بانک با توجه به جلوگیری از تضعیف حقوق سهامداران سرانجام در 24 اردیبهشت ماه مجوز مجمع تقسیم سود را کسب کرد. بنابراین قرار است در این مجمع تقسیم سود سال های مالی سال های 93 و 94 تعیین تکلیف شود، اگرچه در خصوص کیفیت سود نیز نکته هایی مطرح است، به دلیل همین مسایل مجموعه همکاری سازمان بورس و بانک مرکزی یکسری تدبیر هایی را برای این تقسیم سودها در نظر گرفتند، اما به هر حال سودی است که در صورت های مالی منظور شده است.
    مدیرعامل بانک قوامین افزود: این سود متعلق به سهامداران بانک است، بنابراین شما به عنوان سهامدار بانک می توانید در خصوص تقسیم یا تقسیم نشدن سود تصمیم بگیرید، البته با توجه به مقرراتی که ما ملزم به رعایتش هستیم و حق می دهید به ما که این چهارچوب ها را باید رعایت کنیم. چنانچه تصمیم گرفته شود سود بانک بین سهامداران تقسیم نشود این مبلغ در بانک باقی می ماند و حق و حقوقی از کسی ضایع نمی شود.
    وی در پایان تصریح کرد: هر مجمعی که برگزار می شود حتما باید مجوز بانک مرکزی را اخذ کند، آنچه طبق ابلاغیات سازمان بورس و بانک مرکزی برای ما در نظر گرفته شده است این است که ما فقط 10 درصد آن مبلغ را می توانیم تقسیم کنیم این الزاماتی است که در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی