عصر بازار

افزایش نرخ طلای جهانی در آستانه اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که معامله گران و سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا بودند،اندکی افزایش یافت.

افزایش نرخ طلای جهانی در آستانه اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1269.45 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به 1259.16 دلار افت کرده بود که پایین‌ترین قیمت در حدود دو هفته گذشته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.2 درصد افزایش یافت و به 1271.40 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 30 سنت کاهش، در 1268.60 دلار بسته شده بود.

    قرار است بانک مرکزی آمریکا بیانیه پایانی نشست سیاست پولی را در بعد از ظهر چهارشنبه منتشر کند و نیم ساعت پس از آن، جانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

    نرخ‌های بهره بالاتر از دلار پشتیبانی کرده و کالاهایی مانند طلا که به این ارز قیمت گذاری می‌شوند را برای دارندگان سایر واحدهای ارزی گران‌ تر می‌کند.

    به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ، اکثر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران احتمال افزایش نرخ‌های بهره در ژوئن را لحاظ کردند. آنچه که واقعا اهمیت دارد تصمیم بانک مرکزی درباره در مورد افزایش بیشتر نرخ‌های بهره است.

    انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در این نشست، نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما بازارهای مالی در حال حاضر به این موضوع متمرکز شده‌اند که آیا بانک مرکزی اقتصاد آمریکا را به حد کافی قوی می‌داند تا به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره تا پایان سال 2017 اقدام کند.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، پس از این که ریسک‌های ژئوپلتیکی طی هفته گذشته فروکش کردند، طلا تحت تاثیر افزایش یا کاهش قیمت دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

    در بازارهای مالی، دلار آمریکا تقریبا ثابت ماند در حالی که بازارهای سهام آسیا در معاملات چهارشنبه که سرمایه گذاران منتظر شفافیت بیشتری درباره روند سیاست پولی آینده بانک مرکزی آمریکا بودند، عملکرد متفاوتی داشتند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 16.88 دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز سه شنبه به 16.68 دلار صعود کرده بود که پایین‌ترین قیمت در بیش از سه هفته گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 927.85 دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، 876.95 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی