عصر بازار

رئیس اتاق اصناف ایران:

مبنای مالیات سال ۹۵ اصناف افزایش ۸ درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۴ است

عصر اعتبار- رئیس اتاق اصناف ایران می گوید، کلیه مودیانی که در اجرای دستورالمعل تبصره ماده۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم نسبت به تکمیل فرم تهیه شده در سامانه سازمان امور مالیاتی اقدام می کنند، مالیات عملکرد سال ۱۳۹۴ آنها با هشت درصد افزایش، مبنای مالیات مقطوع سال ۱۳۹۵ قرار می گیرد.

مبنای مالیات سال ۹۵ اصناف افزایش ۸ درصدی نسبت به عملکرد سال ۹۴ است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، «علی فاضلی» با ارسال نامه ای به روسای اتاق اصناف مراکز استان ها اعلام کرد: پیرو دستورالعمل شماره 507/96/200 مورخ 9 خرداد ماه 1394 سازمان امور مالیاتی، با لحاظ شرایط مربوط به نحوه اجرای مقررات تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم مصوب 31 تیرماه 1394 تبیین و ابلاغ می شود.
    در متن نامه رئیس اتاق اصناف ایران به روسای اتاق های اصناف مراکز استان ها آمده است: کلیه مودیانی که در اجرای دستورالمعل تبصره ماده100 قانون مالیات های مستقیم نسبت به تکمیل فرم تهیه شده در سامانه سازمان امور مالیاتی اقدام می کنند، با رعایت مقررات مربوطه، مالیات عملکرد سال 1394 آنها با هشت درصد افزایش، مبنای مالیات مقطوع سال 1395 آنها قرار می گیرد.
    این نامه در ادامه می افزاید: چنانچه اسناد و مدارک مثبته ای بدست آید که مالیات تعلق گرفته به مودی بیش از مالیات ابراز شده از سوی مودی باشد، مالیات مابه التفاوت و جرایم متعلقه بر اساس مقررات مطالبه و وصول خواهد شد.
    در نامه فاضلی به روسای اتاق اصناف مراکز استان ها آمده است: چنانچه مودیان در موعد مقرر مالیات ابرازی را در فرم مربوطه اعلام کنند، ادارات امور مالیاتی بدون رسیدگی به پرونده مالیاتی، نسبت به صدور برگ قطعی بر اساس تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم اقدام خواهند کرد.
    در بخش دیگری از این نامه آمده است: با توجه به مفاد تبصره ماده100 قانون مالیات های مستقیم مصوب 31 تیرماه 1394 و دستورالعمل ابلاغی درباره تهیه نشدن اظهار نامه موضوع ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، عدم تسلیم اظهار نامه مالیاتی در اجرای این دستورالعمل ،مشمول جریمه موضوع ماده 192 قانون فوق نخواهد بود و مالیات مقطوع تعیین شده با در نظر گرفتن معافیت موضوع ماده 101 قانون مذکور، قابل اعمال خواهد بود، بنابراین مالیات به صورت مقطوع تعیین گردیده است.
    در بخش دیگری از این نامه به روسای اصناف استان ها آمده است: به منظور حسن اجرای مفاد دستورالعمل مذکور کمیته ای متشکل از سه نفر از نمایندگان اتاق اصناف ایران و سه نفر از نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل و در صورت وجود هرگونه ابهام نسبت به تصمیم گیری در خصوص موضوع اقدام خواهند کرد.
    در پایان این نامه آمده است: از مودیان مالیاتی که در بند 1و2 آیین نامه ماده 95قانون مالیات های مستقیم قراردارند، درخواست می شود بر اساس بند یک این دستورالعمل سریعا به حوزه های مالیاتی مراجعه و نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا تاریخ 31 خردادماه 1396 اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی