عصر بازار

بانک جهانی ۵۰۰ میلیون دلار به افغانستان کمک مالی می‌کند

عصر اعتبار- بانک جهانی ۵۰۰ میلیون دلار به افغانستان کمک مالی می‌کند که برای حمایت از پناهجویان افغانی برگردانده شده از پاکستان و ایران، برق‌رسانی، ساخت سیلوها، تقویت برق در منطقه هرات و بهبود خدمات در ۵ شهر افغانستان مصرف خواهد شد.

بانک جهانی ۵۰۰ میلیون دلار به افغانستان کمک مالی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، بانک جهانی روز گذشته برای حمایت مالی به ارزش 500 میلیون دلار از پروژه‌های مهم در افغانستان تصویب کرد، این اقدام با هدف افزایش توسعه اقتصادی و کمک به توسعه خدمات در 5 شهر مهم این کشور و نیز حمایت از پناه‌جویان افغانی که از پاکستان و ایران برگردانده می‌شوند صورت می‌گیرد.

    بانک جهانی اعلام کرده است که این کمک مالی 520 میلیون دلاری در شرایط مبهم اقتصادی این کشور انجام می‌شود و برای این کشور بسیار حیاتی است.

    براساس گزارش رویترز، مشکلات سیاسی طی سال های گذشته شرایط اقتصادی این کشور را به شدت بحرانی کرده و فشارهای مالی را بر آنها تحمیل کرده است.

    بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرده است این بسته مالی به پناهندگان افغانی کمک خواهد کرد، فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه بخش خصوصی و به ویژه قشر فقیر این کشور فراهم می‌کند و نیز توسعه را در 5 شهر مهم این کشور ایجاد خواهد کرد.

    این حمایت مالی برای برق‌رسانی مناطق دورافتاده مؤثر خواهد بود و برای امنیت غذایی و نیز ساخت و ساز جاده‌ها استفاده خواهد شد.

    در ماه می بانک جهانی گزارش داد رشد اقتصادی در این کشور احتمالاً در سال جاری به بیشترین میزان خواهد رسید، اما همچنان برای ایجاد شغل کافی نخواهد بود.

    بیشترین بخش این کمک مالی شامل 205.4 میلیون دلار برای تقویت جوامع پناهنده که از پاکستان عودت داده می‌شوند استفاده خواهد شد.

    حدود 800 هزار افغان از کشورهای پاکستان و ایران برگردانده شدند و بیشتر آنها در شرایط بسیار بد درآمدی زندگی می‌کنند.

    به علاوه 100 میلیون دلار برای ایجاد اصلاحات در توسعه مشاغل برای قشر فقیر این کشور استفاده می‌شود. 20 میلیون دلار برای بهبود خدمات در 5 شهر مهم این کشور استفاده خواهد شد همچنین 29.4 میلیون دلار برای احداث سیلوهای گندم و نیز افزایش ذخایر غلات به کار گرفته می‌شود و نیز 60 میلیون دلار برای تقویت برق در غرب ایالت هرات مصرف خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی