عصر بازار

نوربخش:

پیشگیری از بروز تخلف,مهمترین ماموریت رسیدگی به تخلفات اداری است

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هدف از فعالیت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری ایجاد انضباط و ارتقای سلامت اداری است.

پیشگیری از بروز تخلف,مهمترین ماموریت رسیدگی به تخلفات اداری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, دکتر سید تقی نوربخش در همایش تخصصی اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، قبولی طاعات و عبادات روزه داران در شب‌های پربرکت قدر را آرزو کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است که فعالیت‌های آن از طریق 70 هزار همکار در بخش‌های بیمه و درمان سراسر کشور انجام می‌شود.

    وی اظهار داشت: تامین اجتماعی یک سازمان بزرگی است که در اعتماد سازی و افزایش رضایتمندی مردم، توسعه امنیت اجتماعی و ملی در کشور نقش مهمی دارد.

    دکتر نوربخش گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که غالباً از اقشار مستضعف جامعه هستند که از پایه‌های اصلی انقلاب و نظام نیز محسوب می‌شوند که معیشت و درمان آن‌ها از سوی این سازمان تامین می‌شود.

    وی با اشاره به بودجه 70 هزار میلیارد تومانی و گردش مالی 150 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی افزود: 30 درصد کل بودجه کشور در این سازمان شکل می‌گیرد.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در دولت یازدهم اتفاقات خوبی در این سازمان رخ داد که در روند فعالیت‌های این سازمان تاثیرگذار بوده است، گفت:در این دوره ترکیب و اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و دبیرخانه آن مورد توجه قرار گرفت و سعی می‌شود نیرو‌ها از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کنند.

    دکتر نوربخش خواستار بکارگیری بانوان در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی شد و اظهار داشت: 40 درصد همکاران این سازمان را بانوان تشکیل می‌دهند و در این دوره مدیریتی 3 مدیر کل زن در تامین اجتماعی منصوب شدند.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دقت در صدور آرا، ایجاد مکانیزم پیشگیرانه بروز تخلف و آموزش اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری را بسیار مهم دانست و گفت: مسائل مالی خط قرمز این سازمان است و قابل اغماض نیست و در 4 سال گذشته این موضوع بسیار مورد تبیین قرار گرفته است.

    وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در همایش تخلفات اداری در زمانی که ریاست محترم جمهور بودند، گفت: در این همایش اجرای دقیق قوانین، مراعات عدالت، دوری از اجتهادهای شخصی، اهمیت دادن به آبروی افراد و در نظر قرار گرفتن رضایت خداوند از سوی رهبر انقلاب مطرح شدند که این موارد باید در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری ملاک قرار گیرند.

    نائب رئیس هیئت تخصصی بیمه، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری دراین همایش با بیان اینکه این دیوان از سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: قوانین تشکیلات و آیین دادرسی از سال 92 بر دیوان عدالت اداری حاکم است.

    دکتر آشورلو با اشاره به اینکه رسیدگی آرا در دیوان عدالت اداری در مرحله اول نقض تحقیقات از نظر شکل و ماهیتی است، اظهار داشت: قاضی نواقص و ایرادات به آرا را مطرح می‌کند و هیئت‌های مکلفند نواقص مربوطه را کارشناسی و برطرف سازند.

    وی افزود: نیاز است اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری به اطلاعات کافی مجهز شوند تا قضاوت صحیحی کنند.

    رئیس امور اخلاق اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت با بیان اینکه تامین اجتماعی سازمان گسترده‌ای است، گفت: این سازمان 6 هیات رسیدگی به تخلفات اداری دارد که ٤ هیات بدوی و 2 هیات تجدیدنظر هستند.

    دکتر خرازی، کشف، رسیدگی تخلفات، صدور، ابلاغ و اجرای رای را مراحل رسیدگی به تخلفات اداری معرفی کرد.

    وی با بیان اینکه از نظر تجربه و تحصیلات اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی در موقعیت خوبی قرار دارند، گفت: 20 نفر از 30 نفر عضو این هیات ها، دارای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو