عصر بازار

ایجاد نشاط در بازنشستگان با ایجاد خانه‌های امید

عصر اعتبار- رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی خانه های امید، متناسب با شرایط دوران سالمندی بیان کرد: این فعالیت ها شامل برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر، سلامت و تندرستی، ورزش‌های انفرادی، گروهی و همگانی، مهارت آموزی، آموزش قرآن، رایانه، زبان خارجی، مشاوره پزشکی و بهداشتی و تقویت همبستگی با بازنشستگان با هدف غنی کردن اوقات فراغت بازنشستگان در ‏سند سیاست ها و راهبردهای کلان متناسب با شرایط اقلیمی فرهنگی و امکانات خانه امید در هر استان تعریف شده است.

ایجاد نشاط در بازنشستگان با ایجاد خانه‌های امید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ایزدی در خصوص توسعه همه جانبه خانه های امید بازنشستگان کشوری و بررسی فعالیت ها و عملکرد این مجموعه ها گفت: خانه های امید ایده بسیار عالی و کارشناسی شده بود که کارکردهای مطلوبی برای جامعه بازنشستگان دارد. حضور سالمندان در مکان های ویژه خانه‌های امید، نشاط بیشتری را در آنان ایجاد کرده است؛ به گونه‌ای که در بازدیدهای میدانی خانه‌های امید، اهمیت مکان یابی این خانه ها در محلی نزدیک به پارک، بیش از پیش محرز شد.

    وی بابیان اینکه در مصوبه خانه‌های امید آمده که این خانه ها در پارک ساخته شوند، افزود: پیش از این شاهد حضور بازنشستگان حداقل روزی چهار ساعت در پارک ها بودیم که بامصوب شدن ساخت خانه های امید در محل پارک، حضور بازنشستگان در مکانی تخصصی و کارآمد تر ساماندهی شد و مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال فعالیت مستمر خانه‌های امید و توسعه آن هاست.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ایزدی ادامه داد: ساخت خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده و بهره‌برداری از توانمندی های ‏بازنشستگان، برای گذران اوقات فراغت این قشر فرهیخته و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری در دولت تدبیر و امید دنبال شد و اخیراً رویکرد کارآفرینی و اشتغال بازنشستگان نیز مورد توجه قرار گرفته است.


    در حال حاضر 39 خانه امید در 27 استان کشور ساخته و تجهیز شده که برای بهره برداری از آن ‌ها به طور متوسط و با توجه به مساحت و نوع ساختمان‌ها از 7 تا ‏‏13 میلیارد ریال هزینه شده است. از سوی دیگر، شورایی به نام شورای راهبردی خانه های امید بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری ‏با حضور اعضای هیأت مدیره صندوق، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی، مدیر کل حراست، مدیرکل ‏روابط ‏عمومی و امور بین الملل، مدیرکل امور اداری و مدیر امور استان های صندوق شکل گرفته تا ضمن نظارت بر فعالیت خانه‌های امید نسبت به تدوین ‏سند سیاست ها و راهبردهای کلان آن نیز اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی