عصر بازار

بررسی شاخص‌های اقتصادی کانادا؛

رشد اقتصادی ناچیز برای دومین کشور بزرگ جهان+ نمودار

عصر اعتبار-اقتصاد کشور کانادا طی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی تجربه نرخ بیکاری ۶ تا ۸.۳ درصد، رشد اقتصادی منفی ۲.۷ تا ۵.۱ درصد و رشد ۰.۹ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی بوده است

رشد اقتصادی ناچیز برای دومین کشور بزرگ جهان+ نمودار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت جغرافیایی معرفی شده که به دلیل شرایط آب و هوایی جمعیت به نسبت کمی را در خود جای داده است.

    اقتصاد این کشور همانند دیگر کشورهای توسعه یافته، توجه به صنایع خدماتی را در اولویت خود قرار داده تا جایی که بر اساس آمار منتشر شده سه ‌چهارم شهروندان کانادایی در این حوزه مشغول به کار هستند.

    کشور کانادا در حوزه انرژی نفت و گاز به عنوان یکی از صادرکنندگان سرشناس در بازار بین‌المللی شناخته شده و از دیگر نقاط مثبت اقتصاد این کشور می توان به بزرگ‌ترین تولید کنندهٔ اورانیوم و روی و بسیاری از محصولات منابع طبیعی، مثل طلا، نیکل، آلومینیوم و سرب اشاره کرد.

    کانادا در بحث چوب بری و تولید محصولات کشاورزی نیز قدرتمند ظاهر شده است.

    نرخ رشد اقتصادی این کشور طی سال 2000 تا 2013 میلادی به جز سال 2009 که بحران اقتصادی کشورها را درگیر خود کرده بود در بازه 1.7 درصد تا 5 درصد در نوسان بوده است.

    به گونه ای که این کشور در سال 2000 میلادی از رشد 5.1 درصد طی یک سال به 1.7 درصد رسید، مجددا طی 7 سال آینده و پیش از سال 2009 میلادی در دامنه 1.9 درصد تا 3.2 درصد در نوسان بوده ، سال 2009 میلادی را با رشد منفی 2.7 درصد پشت سر می گذارد و در سال بعد رشد اقتصادی خود را به پله 3.4 درصد می رساند.

    سال 2011 تا 2013 سال‌های آرامی برای اقتصاد این کشور با رشد 2 تا 3 درصدی بوده است.


    نرخ بیکاری به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های مهم برای ارزیابی اقتصاد کشورها برای کانادا طی 14 سال مذکور در بازه 6 تا 8.3 درصد در نوسان بوده است.

    کانادا در سال های 2000 تا سال 2002 میلادی شاهد رشد 0.9 درصد نرخ بیکاری بوده، سپس تا سال 2007 میلادی نرخ بیکاری خود را به رقم 6 درصد رساند، مجددا این رقم رشد کرد و در سال 2009 میلادی به اوج خود با رقم 8.3 درصد رسید و پس از آن تا سال 2013 به 7.1 درصد کاهش یافت.

    از نکته‌های قابل توجه افزایش 3 میلیون و 207 هزار و 95 نفری جمعیت فعال این کشور طی 14 سال بوده است.

    نرخ مشارکت اقتصادی در کشور کانادا برخلاف سایر شاخص‌های اقتصادی این کشور نوسان‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است که نتیجه نهایی این تغییرات تنها افزایش 0.9 درصدی بوده است.

    کانادا تجربه نرخ مشارکت 67.3 درصدی در سال 2008 به عنوان بیشترین نرخ و نرخ مشارکت 65.3 درصد در سال 2000 میلادی به عنوان کمترین میزان طی 14 سال را داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو