عصر بازار

ابتکار عنوان کرد:

پیش‌بینی مالیات سبز در لایحه مالیات ارزش افزوده

عصر اعتبار- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پیش‌بینی سرفصل مالیات سبز در لایحه مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

پیش‌بینی مالیات سبز در لایحه مالیات ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  فارس، معصومه ابتکار امروز در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوزهای زیست محیطی با اشاره به اینکه سرفصل مالیات سبز در لایحه مالیات ارزش افزوده پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: باید بتوانیم رشد اقتصادی ایران را سبز کنیم و جهت‌گیری‌ لازم انجام شود، تا منحنی آلودگی و تخریب کاهش یابد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: رشد اقتصادی به قیمت آسیب‌های زیست‌محیطی نباشد و باید به سمت حفظ سرمایه‌های طبیعی و ملی برود.

    وی با اشاره به الکترونیکی شدن مجوزها تصریح کرد: بخش خصوصی در این طرح حضور دارد و گامی در جهت تحقق دولت الکترونیک است که ارزش زمان و کاهش آن در کنار کاهش ترددها و مراجعات به سازمان‌ها لحاظ شده است.

    ابتکار با بیان اینکه کاهش مراجعات به دستگاه‌ها منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا می‌شود، تصریح کرد: مصرف کاغذ را در بسیاری از فرایندها و خدمات دولتی به حداقل برسانیم.

    معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن خدمات دولتی سلامت اداری را به همراه دارد، تصریح کرد: احتمال فساد و به اصطلاح امضاهای طلایی، کاهش خواهد یافت و عملکردها شفاف می‌شود. در حال حاضر ضوابط استقرار واحدها از مهمترین مجوزهای سازمان بوده و می‌توان با ساماندهی جلوی تخلفات و مشکلات گذشته را گرفت، همچنین مجوز شکار و صید نیز ساماندهی شد.

    وی تأکید کرد: اوراق مشارکت سبز نیز به زودی عملیاتی می‌شود که جهت‌گیری آن در رابطه با پروژه‌های زیست‌محیطی و کاهش آلودگی‌ است.

    در ادامه سیدمحمد مجابی معاون توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 8 خدمت احصاء شده و در مسیر دولت الکترونیک می‌گذرد، تأکید کرد: با این کار ارزیابی اثرات زیست‌محیطی تنها در یک بازه زمانی معین مشخص خواهد شد و بسیاری از صدور مجوزها از این طریق صورت می‌گیرد، تا بتوان با حذف کاغذ و شفافیت اطلاعات، مسیر را هموار کرد.

    وی ادامه داد:‌ از دیگر اقدامات حذف اوراق بهادر بوده که این اوراق برای دولت هزینه‌زا است، اکنون 2 خدمت برای رونمایی آماده بوده و مدت زمان آزمایشی 2 تا 3 ماهه پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی