عصر بازار

جدیدترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه

عصر اعتبار- برای مشاهده سوابق بیمه ای نیازی به شماره بیمه نیست و صرفا با داشتن کدملی می توان به اطلاعات و سوابق بیمه ای خود دسترسی پیدا کنید.

جدیدترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ معیار بازنشستگی هر فردی در جامعه به سوابق بیمه ای مربوط می شود و در صورتی که فردی بین 20 تا 30 سال(بستگی به نوع سختی کار) سابقه پراخت بیمه داشته باشد بازنشسته می شود و از مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شود.

    پرداخت کردن حق بیمه در شرکت ها و سازمان ها توسط کارفرما واریز می شود، اما در بیمه های شخصی خود فرد می تواند خود را بیمه کند.

    پرداخت کردن بیمه توسط  کارفرما در برخی موارد مشکلاتی را برای فرد بیمه شده ایجاد می کند که می توان به تأخیر در واریز حق بیمه کارگر و کارمند شرکت از سوی کارفرما اشاره کرد.

    به همین منظور بیمه شدگان می توانند به صورت ماهانه سوابق بیمه ای خود را مشاهده کنند و از جزییات واریز حق بیمه خود مطلع شوند.

    سوابق بیمه/ جدیدترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه
     

    در همین راستا بهروز کریمی مدیر کل نام نویسی حساب های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در کل کشور 500 شعبه نسبت به دریافت حق بیمه متقاضیان اقدام می کنند و در سیستم این آمار ثبت می شود.
    کریمی بیان کرد: در گذشته سوابق بیمه ای به صورت ماهانه در شعب تأمین اجتماعی در کاغذهایی لیست و بایگانی می شد، اما از سال 76 به بعد با سیستمی شدن درج سوابق قبل از تاریخ مذکور به صورت ماهانه درج شد.

    وی در ادامه بیان کرد: ابتدا کسانی که تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند برای دریافت سوابق خود به شعبه ای که حق بیمه پرداخت می شده مراجعه می کردند و سوابق خود را دریافت می کردند، اما در ادامه این امکان فراهم شد که بدون مراجعه و به صورت غیر حضوری این سوابق بیمه ای توسط بیمه گذاران دریافت شود.
    بر اساس این گزارش هر فرد بیمه شده می تواند به راحتی به سوابق بیمه ای خود از زمان اولین واریزی تا کنون مطلع شود که برای این کار باید ابتدا وارد سایت سوابق بیمه به آدرس اینترنتی www.tamin.ir/savabegh شد.

    *برای مشاهده سوابق بیمه ای نیازی به شماره بیمه نیست

    پس ارز ورود به سایت سوابق بیمه با کلیک بر روی جمله "ورود به سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان" وارد مرحله بعدی می شوید. که در این بخش در صورتی که ثبت نام نکرده اید باید روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و بعد از کلیک وارد پنجره جدیدی می شوید که از شما می خواهد اطلاعات درخواستی را وارد کنید. در کادر نخست کد ملی و در کادر بعدی اپراتوری خط موبایل تان را انتخاب و در کادر سوم نیز شماره همراه خود را وارد می کنید و سپس روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.


    در مرحله بعدی شما باید یک کد را که به روی گوشی موبایل شما پیامک می شود را در کارد وارد کنید تا اطلاعات شما در سیستم درج شود.سپس روی گزینه "ثبت نام" کلیک کنید.

     
    در مرحله بعدی فرمی نمایش داده می شود که باید تمام کادرها تکمیل شود و نهایتا روی گزینه "ثبت نام" کلیک کنید.
     

    *کمتر از 48 ساعت نام کاربری بیمه شده فعال می شود
    در مرحله بعدی پیغامی نمایش داده می شود که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است و پس از ثبت نام ظرف کمتر از 48 ساعت نام کاربری بیمه شده فعال می شود.


    بعد از زمان اعلامی بیمه شده کافیست به سایت سوابق بیمه مراجعه کند و پس از ورود به سامانه در قسمت نام کاربری کد ملی و در قسمتی که رمز ورود را می خواهد رمز تعیین شده در زمان ثبت نام وارد و سپس در کادر سوم کد امنیتی که نمایش داده شده را وارد نموده و روی گزینه "ورود" کلیک می کنید.
     
     

    در نهایت وارد صفحه ای می شوید که سوابق بیمه ای شما را نمایش می دهد و بیمه شدگان  می توانند در این صفحه جزییات سوابق بیمه ای را مشاهده کنند.

    در این روش برای مشاهده سوابق بیمه ای نیازی به شماره بیمه نیست و صرفا با داشتن کدملی می توان به اطلاعات و سوابق بیمه ای خود دسترسی پیدا کنید.

    گفتنی است، سابقه تأمین اجتماعی در ایران به تصویب اولین قانون استخدامی کشوری در سال 1301 باز می‌گردد که طی آن، نظامی برای بازنشستگی به وجود آم
    د. در این قانون، سه اصل تأمین اجتماعی که عبارت بودند از فراهم کردن «حقوق و تأمین خاص» برای کسانی که پس از خدمت، توانایی فعالیت خود را از دست می‌دهند، «مقرری خاص» برای کسانی که به علت حادثه‌ای، از کار افتاده شوند و «حمایت کارفرمایان» از خانواده هر مستخدم که فوت شود، به چشم می‌خورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو