عصر بازار

پیش بینی قیمت مسکن تا نیمه دوم سال

عصر اعتبار- رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که مسکن تا نیمه دوم امسال گران نمی‌شود، گفت:‌مصوبه مالیاتی دولت بازار مسکن را دوباره وارد رکود می‌کند.

پیش بینی قیمت مسکن تا نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسام عقبایی اظهار کرد: خوشبختانه معاملات بازار مسکن  از اوایل خردادماه افزایش یافته و می‌توانیم بگوییم که این بخش وارد فاز پیش رونق خود پس از چهار سال رکود شده است.

    وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه نخست سال فاز پیش رونق مسکن تکمیل شود، افزود:‌ آنچه مشخص است این‌که خرید و فروش مسکن در کشور روند خوبی را در پیش گرفته و با این وضعیت نیمه دوم سال بازار مسکن وارد دوره رونق خواهد شد.

    وی با اشاره به این‌که اقدام دولت برای اخذ مالیات ساخت و فروش مسکن مقداری آینده بازار مسکن در خصوص رونق را دچار تردید کرده است،‌ تصریح کرد:‌ بخش مسکن کشور بیش از چهار سال است که در رکود به سر می‌برد و اقدام دولت در اخذ مالیات می‌تواند تدوام‌بخش رکود باشد.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن با توجه به ورود آن به فاز پیش رونق چه تغییری خواهد کرد، اظهار کرد: در نیمه نخست سال قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد کرد، اما در صورت ورود بازار به دوره رونق در نیمه دوم سال شاهد افزایش حدود 10 درصدی قیمت‌ها خواهیم بود.

    عقبایی رشد متناسب قیمت با تورم را یکی از الزامات جذب سرمایه در بازار مسکن اعلام کرد و گفت: دیگر در این بخش شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها مانند سال‌های 86 و 91 نخواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی