عصر بازار

مقام مسئول اعلام کرد:

شفاف سازی قوانین در پسابرجام ضروری است

عصر اعتبار- عضو ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران می گوید: شفاف سازی اقتصادی و تجاری و رفع ابهامات قانونی، گامی اساسی در توسعه تجارت با جهانیان است که باید با استفاده از فرصت پسابرجام نسبت به آن همت کرد.

شفاف سازی قوانین در پسابرجام ضروری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا مقررات خود درباره تجارت اقلام با کاربری دوگانه موجود در فهرست این اتحادیه و صادرات اقلام موجود در فهرست موسوم به NSG از ایران را اصلاح کرد.
    بدین ترتیب در تجارت اقلام با کاربری دوگانه فهرست اتحادیه اروپایی، شرط تایید گواهی بهره بردار نهایی توسط نهاد صلاحیت دار دولتی حذف و در خصوص صادرات اقلام فهرست NSG ( به عنوان مثال آب سنگین) از ایران، شرط اخذ موافقت قبلی از کمیسیون مشترک حذف شد.
    همچنین، صادرات موقت، مانند ارائه کالا برای نمایشگاه ها نیز از مقررات فوق مستثنی شدند.
    «بهروز علیشیری» عضو ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق تهران روز شنبه در این زمینه گفت: این مهم علامت بسیار خوبی به سرمایه گذاران، فاینانسورها و همه کسانی که با ایران تجارت می کنند می دهد، اما کافی نیست.
    به گفته وی، امروز و در حالی که همه افراد، شرکت ها و سازمان های خواهان مراوده تجاری، بازرگانی و بانکی با ایران ناگزیر از اخذ اجازه از اوفک (خزانه داری آمریکا) هستند، باید با استفاده از وضعیت پسابرجام به شفاف سازی بپردازیم.
    این مقام مسئول تصریح کرد: اگر خواهان جذب سرمایه گذاری خارجی به صورت فاینانس(تامین مالی)، با ریسک کم و نرخ های بهره پایین هستیم و اگر می خواهیم سرمایه گذاران بزرگ وارد کشورمان شوند، باید ابهامات قانونی را پیش از هر چیز رفع کنیم.
    وی بیان داشت: ماده 27 قانون برجام این اجازه را به ما داده تا برای شفاف سازی با اعضای 1+5 گفت وگو کنیم، آیین نامه ای شفاف در این باره بنویسیم تا بانک ها، فاینانسورها و سرمایه گذاران بدانند فضای اقتصادی ایران به چه سمت و سویی حرکت کرده است.
    علیشیری تاکید کرد: سند برجام آغاز یک نوشتار است و باید زمینه لازم را برای علامت ها و سیگنال های مثبت تجاری فراهم کنیم؛ در این راستا اقدام اتحادیه اروپا اقدامی مثبت است که می تواند کمک بزرگی به ایران کند.
    پس از دستیابی به برجام در بیست و سوم تیرماه 1394، شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه 2231، به طور رسمی از این توافق حمایت کرد و با گنجاندن آن در حقوق بین الملل، عمل به برجام را به صورت قانونی الزام آور کرد.
    برجام از بیست و ششم دی ماه 1394 اجرایی شد و همچنان در مرحله پیاده سازی تعهدها قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو