عصر بازار

در هفته ای که گذشت؛

۶۹ هزار قرارداد سکه آتی منعقد شد

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۶۹ هزار و ۵۸۶ قرارداد و ارزش ۹ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال رسید.

۶۹ هزار قرارداد سکه آتی منعقد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال قیمت طلا در بازارهای جهانی روز جمعه نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسید و برای دومین هفته متوالی در مسیر نزولی قرار گرفت. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی شده و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1254 دلار رسیده است که این مساله نشانگر افت 1.1 درصدی قیمت طلا در هفته گذشته است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1251 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 24 ماه می بوده است.قیمت طلا از 1295 دلار در هر اونس در 6 ژوئن تاکنون بیش از 3 درصد کاهش داشته است.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 56 هزار و 698 قرارداد را به ارزش 7 هزار و 656 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با 7 هزار و 355 قرارداد به ارزش 968 میلیارد ریال رسید.

    در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان ماه امسال جای گرفت؛ به طوری که سررسید آبان ماه نیز با 2 هزار و463 قرارداد به ارزش 315 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید شهریور ماه  با یک هزار و 425  قرارداد به ارزش 177 میلیارد ریال در جایگاه بعدی قرار گرفت. در جایگاه آخر نیز سررسید تیرماه با یک هزار و 322 قرارداد  به ارزش 160 میلیارد ریال قرار گرفت.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  6هزار و 703 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 211 هزار تومان، کاهش 0.35درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 241 هزار تومان افت 0.56 درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و 272 هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت 0.63 درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و 305 هزار تومان معامله و با کاهش 0.67درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون 339 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.83درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو