عصر بازار

با اعطای ۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات در استان گلستان

بانک ملی ۲۷ زندانی را آزاد کرد

اعتبار- با پرداخت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک ملی ایران، ۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان گلستان به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

بانک ملی ۲۷ زندانی را آزاد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۵:۳۸

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، جمال دامغانیان عضو هیات مدیره بانک ملی در مراسم جشن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به بحث قرض الحسنه و سنت حسنه و نیکوی قرض دادن گفت: قرض الحسنه یکی از عقود اسلامی است که از محل منابعی که از سوی نیکوکاران و کسانی که با نیت الهی و معنوی در بانک تودیع می کنند، به مصرف امور خداپسندانه می رسد که امروز شاهد نتیجه مبارک آن در قالب آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هستیم.

    \r\n

    وی افزود: این اتفاق از طرفی باعث شادی و سرور خانواده های مددجویان و از طرف دیگر موجب آرامش و آسایش خانواده هایی است که عزیزی را از دست داده اند.

    \r\n

    وی افزود: این توفیق الهی برای بانک ملی است که با همکاری ستاد دیه کشور، بر اساس رسالت خود و با هدف اشاعه فرهنگ تعاون و دستگیری از همنوع در این موضوع پیشقدم شده است.

    \r\n

    عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران منابع قرض الحسنه بانک ملی را بالغ بر 42 هزار میلیارد ریال عنوان کرد که صرفاً به مصرف امور قرض الحسنه می رسد.

    \r\n

    به گفته وی، از محل منابع قرض الحسنه، امور خیر و عام المنفعه ای نظیر ساخت مدرسه، مسجد و تجهیز آنها در نقاط محروم و سایر امور معنوی از جمله آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام می شود که امروز در استان گلستان شاهد آزادی 27 نفر از این مددجویان هستیم که با اختصاص مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل منابع قرض الحسنه صورت گرفته است. همچنین بانک ملی ایران تنها در سال گذشته در 10 نقطه محروم کشور به ساخت مدرسه، مسجد یا تجهیز آنها اقدام کرده است.

    \r\n

    در ادامه مراسم آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، توسعه و عدالت را لازم و ملزوم هم دانست و تاکید کرد: توسعه در تمامی ابعاد بویژه توسعه اقتصادی باید با محوریت عدالت باشد .

    \r\n

    وی مشارکت بانک ملی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را به عنوان یک عمل صالح، ستودنی دانست که باید الگویی برای دیگر سازمان ها باشد.

    \r\n

    سعیدی معاون وزیردادگستری هم در این مراسم از بانک ملی به عنوان بزرگ ترین بانک جهان اسلام که لبخند را بر لب های خانواده های مددجویان آزاد شده نشانده است، قدردانی کرد.

    \r\n

    \r\n

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی