عصر بازار

احوال بزرگترین اقتصاد قاره سبز؛

آلمان ۵ میلیون فرصت شغلی در اروپا ایجاد کرد

عصر اعتبار- اقتصاد آلمان موجب شده که تقریبا ۵ میلیون فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق بازار تقاضای این کشور، در قاره سبز ایجاد شود.

آلمان ۵ میلیون فرصت شغلی در اروپا ایجاد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر, در حال حاضر اقتصاد آلمان پاسخگوی 4 میلیون و 800 هزار شغل در قاره اروپا است و به عبارت دیگر، بزرگترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان، چیزی نزدیک به 5 میلیون اشتغالزایی را در قاره سبز رقم زده است که در نوع خود کم نظیر است؛ این در حالی است که تقاضای بالا در آلمان نه تنها مانع کاهش پیشرفت کشورهای همسایه آن نمی شود؛ بلکه همچون یک موتور محرک اقتصادی مهم برای آنها ایفای نقش می کند.

    همچنین قدرت بالای صنعتی آلمان و نیز تقاضای این کشور برای واردات،  سود آوری و منافع ویژه ای را برای کشورهای همجوار آلمان به همراه دارد. 

    در حال حاضر کشورهای هلند، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، لهستان و جمهوری چک بعنوان تامین کننده های اصلی برخی قطعات صنعتی و کالاهای مصرف‌کننده در آلمان هستند که این موضوع، موجب اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم توسط آلمان ها در سایر کشورهای اروپایی شده است.

    برای مثال، فقط در کشور لهستان 890 هزار شغل مستقیم در ارتباط با بازار تقاضای آلمان وجود دارد که بیشترین سهم در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

    بر همین اساس، رقابتی بودن صنعت آلمان نه تنها موجب لطمه وارد کردن به سایر کمپانی های اروپایی نمی شود؛ بلکه کشورهای اروپایی از قدرت اقتصادی آلمان نفع می برند و می توانند محصولات بیشتری را بفروشند، ضمن اینکه نیازهای خود را با محصولات آلمانی برطرف کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی