عصر بازار

بانک جهانی پیش بینی کرد

افت رشد اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس به کمترین رقم ۸ سال گذشته

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش بینی کرد که رشد اقتصادی مجموع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال جاری میلادی تنها به ۱.۳ درصد برسد که پایین ترین رقم از سال ۲۰۰۹ تاکنون است.

افت رشد اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس به کمترین رقم ۸ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد، رشد اقتصادی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تا سال 2019 میلادی به تدریج تقویت خواهد شد و به 2.6 درصد خواهد رسید.

    این گزارش حاکی است: «با توجه به کند شدن سیاست های مالی ریاضتی، بهبود احساس مصرف کنندگان و سرمایه گذاران و بالا رفتن هزینه های مصرفی، در مجموع انتظار می رود رشد اقتصادی منطقه به تدریج تقویت شود و در سال 2019 به رقم (همچنان نسبتا پایین) 2.6 درصد برسد.»

    بانک جهانی، عامل این ترمیم پیش بینی شده را تقویت نسبی قیمت جهانی نفت و تصمیم اوپک برای کاهش میزان تولید عنوان کرده است.

    اوپک و 11 کشور تولید کننده دیگر از جمله روسیه در 25 ماه می توافق کردند که طرح کاهش تولید را تا 9 ماه دیگر یعنی تا پایان مارس 2018 تمدید کنند.

    نادر محمد مدیر بخش شورای همکاری خلیج فارس در بانک جهانی گفت: «نهال های سبز بهبود اوضاع اقتصادی به لطف ترمیم قیمت جهانی نفت در طی سال گذشته، دارند ثمر می دهند...این برای بودجه عمومی کشورهای منطقه خبر خوبی است و فضایی را به دولت ها می دهد تا بر چالش های بلند مدت خود تمرکز کنند.»

    این گزارش در عین حال هشدار می دهد که رشد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ممکن است در نتیجه تحولات ژئوپلتیک پیش بینی نشده یا در نتیجه اقدامات تولید کنندگان انرژی نامتعارف (نفت شیل) در آمریکای شمالی کمتر شود.

    «هرگونه آشفتگی ای در بازارهای مالی می تواند بر هزینه های تامین مالی در منطقه ای که کشورهایش نیاز زیادی به تامین مالی دارند تاثیر بگذارد.»

    بر اساس این گزارش، بانک جهانی پیش بینی کرده که رشد اقتصادی مجموع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال جاری میلادی تنها به 1.3 درصد برسد که پایین ترین رقم از سال 2009 تاکنون است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو