عصر بازار

پایان خردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

عصر اعتبار-مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: تمام مودیان مالیاتی مکلف هستند تا ۳۱ خرداد سال جاری اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند

پایان خردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا , محمد سلمانی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به منظور رفاه مودیان و تعامل بیش از پیش با آنها تغییراتی را در نظر گرفته است افزود: مودیان در قانون جدید مالیاتی به سه گروه تقسم بندی شده اند.
    وی ادامه داد: مودیان می توانند با مراجعه به راهنمای سریع تعیین گروه در سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.tax.gov.ir و پاسخ به سئوالات مطرح شده از گروه مالیاتی خود مطلع شوند.
    وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی، تسهیلاتی برای مودیان در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مودیان مالیاتی آن دسته از صاحبان مشاغل گروه سوم که میزان فروش کالا و خدمات سال 95 آنها کمتر از یک میلیارد و 560 میلیون ریال باشد از انجام بخشی از تکالیف مقرر در قانون مالیات های مستقیم معاف شده اند و مالیات این دسته از مودیان را به صورت مقطوع تعین و وصول می شود.
    وی تصریح کرد: مودیان محترم مالیاتی برای بهره مند شدن از تسهیلات ذکر شده باید تقاضای خود را در همان مهلت تسلیم اظهارنامه با تکمیل فرم مربوط در سامانه تسلیم اظهارنامه مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و رسید دریافت کنند.
    وی اضافه کرد: پرداخت نکردن به موقع مالیات یا اقساط، مشمول جرایم موضوع ماده 190 قانون مالیات های مستقیم خواهد بود و همچنین تسلیم اظهارنامه مالیاتی خارج از چارچوب ماده 100 قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال 95 به معنای تمایل نداشتن مودی مالیاتی به استفاده از تسهیلات ذکر شده است.
    سلمانی با اشاره به مواردی که صاحبان مشاغل باید به آنها توجه کنند بیان کرد: چنانچه صاحبان مشاغل بر اساس مجوز صادره از مراجع ذیصلاح همچون پزشکان، وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، مهندسان مشاور و غیره بیش از یک محل فعالیت برای همان مجوز داشته باشند، برای تمام این محل ها فقط یک ثبت نام انجام و یکی از این محل ها بنا بر اعلام مودی به عنوان محل اصلی فعالیت مشخص می شود.
    وی خاطرنشان کرد: اگر صاحبان مشاغل در یک محل بیش از یک فعالیت شغلی داشته باشند، مکلف به یک ثبت نام برای تمام فعالیت های شغلی ذکر شده و ارائه یک اظهارنامه برای آن محل خواهند بود.
    وی همچنین عنوان کرد: مشاغلی که به صورت مشارکت مدنی اعم از قهری یا اختیاری اداره می شوند باید به عنوان یک مودی (در قالب مشارکت) در نظام مالیاتی ثبت نام کرده و شناسه مشارکت مدنی دریافت کند.
    وی تصریح کرد: صاحبان مشاغلی که در بخشی از سال در یک محل فعالیت داشته و در بخش دیگر سال در محل دیگری فعالیت کرده اند باید با مراجعه به سامانه ثبت نام نسبت به اصلاح تاریخ آغاز و خاتمه فعالیت هر محل اقدام و برای هر محل به طور جداگانه اظهارنامه تسلیم کنند.
    مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: طبق قانون، مدارس و دانشگاه های غیر انتفاعی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و مهدهای کودک در مناطق کمتر توسعه یافته، باشگاه ها و موسسات ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند اما باید اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.
    وی همچنین اظهار کرد: افرادی که بدهی مالیاتی دارند در صورت مراجعه تا پایان سال می توانند بدهی خود را تقسیط و اگر اقساط خود را به موقع پرداخت کنند سازمان امور مالیاتی می تواند تمام جرایم آنها را ببخشد.
    وی اظهار کرد: تاکنون در استان کرمان 50 هزار اظهارنامه مالیاتی ثبت شده و پیش بینی می کنیم این میزان به 90 هزار اظهارنامه افزایش پیدا کند.
    وی افزود: 98 درصد مودیان مالیاتی می توانند از بخشنامه جدید استفاده کنند و مجبور نیستند به اداره های امور مالیاتی مراجعه حضوری داشته باشند.
    مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه 480 میلیارد تومان در سال 95 و 2 ماهه سال 96 به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است عنوان کرد: از شهرداری ها و دهیاری ها انتظار داریم به مردم اعلام کنند که با پولی که از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده اند کدام پروژه ها را به اتمام رسانده اند تا مردم با اطمینان بیشتری مالیات خود را بپردازند.
    با توجه به ترافیک بالا در سامانه ثبت اظهارنامه مالیاتی و امکان قطع شدن آن در روزهای پایانی خرداد، انتظار می رود مودیان هر چه سریعتر نسبت به ثبت اظهارنامه خود اقدام کنند.
    ادارات مالیاتی استان کرمان تا پایان خردادماه جاری تا ساعت 20 باز خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی