عصر بازار

اردوغان:

اقتصاد ترکیه با سرعت در حال رشد است

عصر اعتبار- رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد همه شاخص های اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد کشور با سرعت زیادی در حال رشد است.

اقتصاد ترکیه با سرعت در حال رشد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان طی سخنانی در مجمع عمومی مجلس صادرکنندگان کشور در استانبول اظهار داشت: «همه شاخص های اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد کشور با سرعت زیادی در حال رشد است. موضوع مهم تر این که همه این پیشرفت ها در مقطعی صورت می گیرند که برخی گروه های داخلی و خارجی در حال تخریب کشور هستند. با وجود کارشکنی های برخی طرفها، به ویژه موسسات رتبه بندی اعتباری، ترکیه به رشد خود ادامه می دهد. تمام اقدامات ایدئولوژیک و توطئه های آنهاعلیه ترکیه آشکار و محرز است».

    وی در رابطه با اقدام برخی از کشورهای عربی مبنی بر قطع رابطه دیپلماتیک خود با قطر و اعمال تحریم علیه این کشور تصریح کرد: «ما در این مساله از همان روز اول طرفدار شیوه عادلانه بوده ایم و به طور آشکار اعلام کردیم که اتهامات وارد شده به قطر صحت ندارد و تحریم های اعمال شده نیز عادلانه نبوده اند. عنوان کردیم که انتظار ما از برادران خود در خلیج این است که همبستگی قوی با هم داشته باشند. هم خودم، هم جناب نخست وزیر و هم وزیر امور خارجه به طور مستمر در حال تماس با طرف های بحران بوده ایم. برای رسیدن به راه حل با همه طرف هایی که مستقیم یا غیرمستقیم با این موضوع در ارتباط بوده اند، دیدار کرده و این دیدارها را ادامه می دهیم. خواسته ما این است که تا عید فطر این مساله حل شود».

    اردوغان افزود: «دفاع ما از دوستان قطری‌ در برابر این بی‌عدالتی یک موضوع است و روابط ما با دیگر دوستانمان در منطقه موضوع دیگری است. به طور قطع این دو موضوع بر یکدیگر ارجحیت ندارند و موضوعاتی نیست که بر خلاف یکدیگر باشند. با همه کشورهای منطقه به خصوص با عربستان سعودی روابط مستحکم و چند جانبه داریم. برای گسترش روابطمان با این کشورها در همه زمینه‌ها طبق معاهدات آمادگی داریم. سرمایه‌گذاران شهروند عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج در کشورمان آسوده خاطر باشند».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو